Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄÄLP! Krash under systemuppdatering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det nervöst.
I natt lät jag systemuppdateraren gå igång och den började tanka ner den nya systemuppdateringen. När det var ca 5% kvar så hände något (kanske i nåt annat program) som gjorde att det inte hände nåt mer -alls. Det gick inte att tvångsavsluta något av de andra öppna programmen och efter någon timme utan att det lossnade gjorde jag dumheten att starta om burken och hålla tummarna.

Nu får jag bara en svart loginskärm och kan inte ens logga in i den.

Sitter här med en väldigt obehaglig känsla och mycket deadlines på jobb som jag inte kommer åt... Någon som har någon idé?

Chris

Installera om systemet från skiva

Det kan man göra utan problem. De gamla inställningarna och användarkontona kopieras om man vill det, och så även dina jobb.
Läs noga om installationsvalmöjligheterna i system-dvd:n/-cd:n så att du installerar rätt.

Efter 10 timmar framför burken och ett lusläsande av en massa websidor har jag till slut lyckas installera om systemet och till och med uppdatera det till det nya.

Nu är det bara en mystisk dialogruta kvar som dyker upp vid uppstart:

The application "Transport Monitor" could not be launched because of a shared library error:
"8<Transport Monitor><Transport Monitor><HotsyncLib.PPC<<>"

Är det någon som vet vad detta kan vara??

C

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-08-15 20:00

Transport Monitor hör ihop med Palm Desktop (om jag minns rätt).

1
Bevaka tråden