Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har fått en filmsnutt i windows media video format eller vad fanken . wmv står för.
Nu är det så att jag vill kunna använda detta i en presentation som jag ska köra.
GÅR det att konvertera till något format som FCP kan hantera eller det skulle räcka att få QT att spela upp det (gärna Keynote också förresten).
Vilket program fixar detta i så fall?
Testade att köra den genom Cleaner 6 i går men fick det inte att fungera.
Måste erkänna att jag är pryo på Cleaner, skulle du kunna förklara lite närmare hur man gör?
Ett litet långsökt alternativ är att använda ett program som spelar in vad som visas på skärmen. Sen sparar du ner den som mpeg eller mov. Vet dock inte om det finns något gratis sådant program. Kanske inte att rekommendera om det är en lång film eftersom man måste se hela filmen under tiden
Ett litet långsökt alternativ är att använda ett program som spelar in vad som visas på skärmen. Sen sparar du ner den som mpeg eller mov. Vet dock inte om det finns något gratis sådant program. Kanske inte att rekommendera om det är en lång film eftersom man måste se hela filmen under tiden
Du kommer droppa frames som attan om du gör så. WMV är ett leveransformat. FFMPEGX är det hetaste tipset. Annars så finns det säkert smidigare lösningar på Windows.
Du kommer droppa frames som attan om du gör så. WMV är ett leveransformat. FFMPEGX är det hetaste tipset. Annars så finns det säkert smidigare lösningar på Windows.
Kan inte så mycket om video. Märks det någon skillnad? Är det som mp3... alla säger att det är det är stor skillnad, men ingen kan höra det eller märks det verkligen?
(en polare till som spelar i BUKKS hade fått en wma på sin spelning och frågade precis samma sak. jag ser att du är från sundsvall där spelningen var, det är inte samma film vi pratar om?)
berätta vad som händer när du försöker med cleaner, jag har ingen wma att testa med själv. ladda hem ffmpeg och testa under tiden.
du kan ju alltid droploada den till mig så ska jag se om jag kan fixa den. www.dropload.com
Varför får jag inget mail som berättar att ni har svarat för?????
Odin<<>> Kvalitetsmässigt ej genomförbart då denna film ska upp på duk från projektor.
Johan Skaneby<<>> hehe… nej det är inte samma film trots att jag är från Lapplandsväsby (Sundsvall)
Jag har testat med ffmpeg nu och det hanterar inte .wmv så ingen konvertering utfördes.
Jag droploadar den gärna till dig. Kan man skicka en krypterad .img och så får du lösen av mig på annat håll?
Den är på drygt 15 meg bara.
Du kan väl maila mig direkt istället för här?
Har själv vid ett enkelt tillfälle använt STOIK Video Converter (pc) för att konvertera en wmv till en avi. Sedan tar man avi in i Cleaner så kan man sedan gör som man vill. Så mitt tips är att använda ett tredje format som transport från pc till macen.
När man väljer öppna en fil i VLC kan man kryssa för "Advanced output" sedan klicka på "Settings" där kan du välja vilket format på output du vill ha.
Jag har ingen wmv fil att prova på så jag vet inte om det funkar men jag har provat med andra informat och fått det att funka.
Som NoAce säger så är detta en lite okänd metod, som är mycket bra.
Annars låter det jobbigt. Från ett komprimerat till ett nytt komprimerat på komprimerat, och sen in i FCP och ytterligare komprimering. HAr svårt att se att slutresultatet kommer bli i närheten av bra.
1. Open file 2. Välj fil
3. I dialogen. Kryssa i Advanced Output, klicka på Settings
4. I file så kan du skriva i vad filen skall heta och var den skall ligga. T.e.x 99mac.mp4
5. Encapsulation Method väljer du något passande. I detta demo fall "MPEG 4"
6. Transcode Options. Video skall i detta fall vara mp4v (MPEG4 video) och Audio mp4a (MPEG4 audio)
7. Välj bitrate etc etc...
8. Klicka på okej. Vänta tills det är klart. I mitt nattliga bygge av VLC så kommer det upp en hel del felmeddelanden, men output filen fungerar perfekt.