Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få kontakt med en NT skrivare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu ger jag snart upp, skall det verkligen vara så här krångligt att koppla upp sig mot en skrivare på ett win 2000 nätverk? Har Sharity och Samba, får fortfarande ingen kontakt med skivaren som fungerar utmärkt med mina windows burkar. Känns som appel kör med falsk marknadsföring när de säger att de inte skall vara några som helst problem att köra blandmiljö, eller är det jag som är korkad?
tacksam för hjälp av skarpare hjärnor än min egen.

/Anders

• Medlem
  • Boston
  • 2002-05-26 23:41

Jag har inte haft några större problem med att koppla upp mig mot Postscriptskrivare i vårt NT-nätverk, men det är inte heller så klockrent enkelt som det borde vara. Räknar kallt med att det kommer i 10.2.

Så hur har jag gjort då?
I PrintCenter när du ska lägga till en skrivare, välj LPR printers using IP och skriv in IP nummret till skrivaren. Det funkar tyvärr inte med spoolerns IP nummer, inte heller med DNS-pathen.

För mig har det funkat bra, förutom att skrivaren bara heter IP-nummer och att det inte fungerar med annat en PostScript-skrivare.

/Gurra

Tack Gurra!

Nu funkade det, synd att det skulle behöva vara så struligt, hoppas apple lägger ner lite tid i nätverks funktionerna vid nästa uppdatering, så även vi "Vanliga" (läs korkade) andvändare får grejorna att funka. .

/Anders

1
Bevaka tråden