Jag har precis börjat att konfa en Panther server som ska sköta bl a mejlen. Nu har jag installerat Spamassassin och tänkte få igång den.
Men för att den ska filtrera breven måste jag (antar jag) använda Procmail för att styra dem rätt. Som det är nu i standardinställningen för Postfix så används Cyrus istället. I [FONT="Courier New"]main.cf[/FONT] står det [FONT="Courier New"]mailbox_transport = cyrus[/FONT].
När jag tidigare satt upp Spamassassin på klientversionen av Panther så har jag använt [FONT="Courier New"]mailbox_command = /usr/bin/procmail -f- -a "$USER"[/FONT] istället.
Nu är jag lite osäker. Enligt instruktionerna i [FONT="Courier New"]main.cf[/FONT] så gäller kommandot [FONT="Courier New"]mailbox_transport[/FONT] före [FONT="Courier New"]mailbox_command[/FONT] (... precedence over the mailbox_command) vilket jag antar innebär att jag inte kan köra båda.
Så, hur ska jag göra? Strunta i Cyrus helt, eller använda den för att skicka till Spamassassin?
Jag vill så långt det går bevara möjligheten till administration via Serveradmin.