Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska kronor överst i Kalkylatorns valutalista?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan på något vis placera svenska kronor överst i Kalkylatorns valutameny?
Jag irriterar mig på att behöva scrolla ner så långt.
Visst finns det möjlighet att använda "senste omräkning", men jag tycker det är lite taffligt att Apple inte puffar upp rätt valuta i samband med t.ex. att man väljer tidszon eller nått, där anger man ju vart man befinner sig.

Yen, Pund och US-dollar är ju fråntagna den alfabetiska sorteringen, så det borde ju gå att ändra någonstans?

ja precis, jag vill kunna slå av och på vilka valutor jag vill välja mellan.. borde inte vara så krångligt juh!

Jag har ingen aning om detta men kan det vara så enkelt som att bara ändra ordningen i filerna Localizable.strings och FinancialRates.plist ??????????

Testade att byta platser på valutorna i Localizable.strings i "sv.lproj", men det gav ingen skillnad. Och det verkade som om FinancialRates.plist bara håller ordning på växelkurserna.
Men det tycks ju finnas en lösning där någonstans.

Det verkar finnas flera filer med namnet FinancialRates.plist.
Om du ändrar i filen ./Library/Application Support/Calculator/FinancialRates.plist så kan du förändra valutaordningen.
Om det sedan fungerar med uppdateringen av kurserna etc.. vet jag inte.

Det funkade fint fram tills uppdateringen av kurserna, sen återställdes "ordningen".

Varför kunde det inte vara så enkelt!

1
Bevaka tråden