Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Toast DVD-problem

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-18 13:40

Har fått stora problem med att bränna mina DVD-backups. Toast klagar alltid på buffer underrun vid bränning. Vad är problemet och hur kommer jag vidare?
Bifogar ett skärmskott med felmeddelandet.

/Mikael

Ursprungligen av Masp:

Har fått stora problem med att bränna mina DVD-backups. Toast klagar alltid på buffer underrun vid bränning. Vad är problemet och hur kommer jag vidare?
Bifogar ett skärmskott med felmeddelandet.

/Mikael

Har du kryssat i "Buffer Underrun Prevention" under Recorder settings-Advanced? HAde samma problem med min PB12:a och av en oförklarlig anledning hade mitt kryss försvunnit.

  • Medlem
  • 2004-08-18 14:57

Det stämmer! Kryssade och skall kolla nu!

Tackar!!

  • Medlem
  • 2004-08-18 15:12

Nepp!! Gick lite längre än tidigare men efter 75% så drog jag igång safari och det poppade upp samma felmeddelande. Mer tips tack!!

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-08-18 17:25
Ursprungligen av Masp:

Nepp!! Gick lite längre än tidigare men efter 75% så drog jag igång safari och det poppade upp samma felmeddelande. Mer tips tack!!

Det är inte direkt meningen man ska grejja med datorn medans man bränner
iaf inte när man gör det fort

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-08-18 19:45
Ursprungligen av Ricky:

Det är inte direkt meningen man ska grejja med datorn medans man bränner
iaf inte när man gör det fort

Precis. Det är inte att rekomendera att tanka ner grejor från nätet när man bränner större filer. Jag läste det någon stans på en FAQ-sida hos Roxio.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 15:30

Jag har samma problem,, DVD bränning i toast är nått som inte går ihop!

Ursprungligen av Fredric:

Jag har samma problem,, DVD bränning i toast är nått som inte går ihop!

Jo, för mig funkar det utmärkt. Men jag kör 6.0.7 på en PB 1,5 GHz med en meg i ram. Det kanske är en uppgradering av Toast som behövs?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-18 22:11
Ursprungligen av Björn Malmehed:

...en PB 1,5 GHz med en meg i ram.

Shit mannen, en hel meg!?

Ursprungligen av Earth:

Shit mannen, en hel meg!?

Hoppla! Nä, det var nog tusen gånger mer...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-18 16:32
Ursprungligen av Masp:

Har fått stora problem med att bränna mina DVD-backups. Toast klagar alltid på buffer underrun vid bränning. Vad är problemet och hur kommer jag vidare?
Bifogar ett skärmskott med felmeddelandet.

/Mikael

Uppgaradera din Toast du kör version 6.0 och nuvarande version är 6.07 (och de som har Toast 5.2.x uppgradera till 5.2.3)

http://www.roxio.com/en/support/toast/version_history6.jhtml

"Improved in Version 6.0.3:
Buffer Underrun Prevention option available for combination DVD+R/RW and -R/RW recorders."

Toast 5.2.3 Titanium enables the Buffer Underrun Prevention option for combination DVD+R/RW and DVD-R/RW recorders when using -R/RW media. Buffer Underrun Prevention is not an option when using +R/RW media, since the recorder uses the built-in error prevention that is part of the +R/RW specification.

*Optional: This updater is intended to address buffer underrun prevention problems with certain DVD recorders and is not cumulative with the Toast 5.2.1 updater. Roxio recommends that Toast 5.2.1 be applied prior to this update. Please scroll down for information regarding Toast 5.2.1.

"Buffer underrun" innebär ju att datorn inte hinner skyffla tillräckligt med data i tid till brännaren. Har du provat att helt enkelt sätta ner brännhastigheten?

  • Medlem
  • 2004-08-18 19:12

Uppdaterade och problemen verkar vara borta! Tackar för tipsen.
Att ställa ned hastigheten verkar inte fungera på tidigare verisioner (har testat).

Ursprungligen av Masp:

Uppdaterade och problemen verkar vara borta! Tackar för tipsen.
Att ställa ned hastigheten verkar inte fungera på tidigare verisioner (har testat).

Kul att det löste sig!

Men jag har inga problem med att bränna och tanka ner saker plus köra annat under tiden jag bränner. Har aldrig haft det problemet. Har endast 512 MB ram och det fungerar utmärkt. Har bränt DVD skivor samtidigt på bruken samtidigt som det pumpas data i bakrunden mellan 100-600kB/sec! Iofs så går det till men externa HD och inte till den interna men det jag bränner kommer från den externa oxo...

Alltid är det något stul

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-18 22:49

Jag har då inte haft några problem med buffert underruns eller liknande, men jag rör inte datorn allt för mycket när jag bränner mina DVDs med en extern USV2-brännare från LaCie.

Mitt problem är att jag bränner alldeles för mycket stålar.....

Ursprungligen av Spiken:

Jag har då inte haft några problem med buffert underruns eller liknande, men jag rör inte datorn allt för mycket när jag bränner mina DVDs med en extern USV2-brännare från LaCie.

1
Bevaka tråden