Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacGamers presenterar Speltorsdag

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En liten påminnelse: I kväll kl 19

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-08-19 10:27

får se om jag har möjlighet att vara med, annars tycker jag förslaget om Diablo hc (självklart på laddern) är bra.

Jag kan komma lite senare... men jag kommer dyka upp.

Jag skall försöka dyka upp 1900;har precis provspelat lite grand och insett hur mycket däng jag kommer att få

/CX

Uppdatering - jag kommer in någon gång mellan 1900-1930; beror på när maten är klar

/CX

för att hitta rätt... se till att ni connectar till Europa servern och när ni loggat in trycker ni på knappen "channel" uppe till vänster och skriver in 99mac i kanalfältet

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-08-19 19:17

Vad ska ni köra för spel då?

Ursprungligen av Ovsing:

Vad ska ni köra för spel då?

http://www.99mac.se/macgamers.php?id=576

Först ut är Warcraft III: Reign of Chaos, torsdag 19 augusti.

Ha då var det klart för min del ikväll. Det var skoj!
Men saknade en massa saker The Frozen Throne! Nåja pisk 2 ggr. Så kan det gå när man är för aggresiv.
Skoj var det!
Mer av denna vara!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 22:47

fan.. missade ju hela grejen. när jag loggade in (runt kvart i 10) så var det ingen kvar. oh well, maybe next time

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 22:54

FAN!
Missade det hela

Skyller inte på att man inte hade tid, utan skyller väl snarare på att man är lite tankspridd

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-08-20 02:01

hur många blev det då?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2004-08-20 08:45

Hade ni kul lr? Spelade ni mot eller med varandra? Vem ägde? Vem blev ägd? En liten liten rapport hade inte vart fel

P.S. När kommer ni köra WarCraft 3 - TFT? D.S.

Klart vi hade kul lir!
Vi började med en 3vs3 eftersom vi var 6 st i början.
Där fick team 2 storstryk nästan direkt. En mycket lyckad rush attack från team 1 avgjorde det hal.
Spel 2 var vi fler så där körde vi 2vs2vs2vs2.
Där beslöt jag och bobbanbobbelito aka QuickTime[99] att vi skulle harras:a de som var närmsat oss, det gick så bra att det hela utvecklades till en rush attack mot 4 motståndare. Vi kännde oss oävervinnliga och attackerade glatt de återstående byarna. Men tji fick vi.
Där möte vi ett motstånd utan dess like och fick allt för mycket pisk att vi inte hann återbygga oss innan denna fiende stormade våra hemmabaser.
Så kan det gå när man är för aggresiv.

Sedan lämande jag sällskapet.

Jag vill absolut spela Warcraft 3 TFT nästa gång. Så vill jag att vi är tio st så vi kan starta en klan!

Vad säger ni andra om gårdagskvällen?

Tyckte det var latjo med W3, och pisk fick ni av mig

Spelar gärna WC3 tft nästa ggn

//fivedays

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-08-24 13:07

Finns det Replay's som man kan glutta på?

första matchen var 4on4, annars stämmer det bra... vi lirade 2 matcher till efter att Mattias drog också.. en FFA med 3 spelare som jag vann och sen körde vi en 1on2, jag mot Charles Xavier och Christofer och jag towerrusha me orc (vilket jag är riktigt kass på) men jag vann den med

Ursprungligen av bobbanbobbelito:

...sen körde vi en 1on2, jag mot Charles Xavier och Christofer och jag towerrusha me orc (vilket jag är riktigt kass på) men jag vann den med

Jag förlorade allt man kunde förlora. Sista omgången så lekte Bobban (QuickTime[99]) bara med mig och Charles X genom att köra fram lite gubbar då och då och mosa det vi byggt upp. Tack. Vi tycker om dig också.

Tyvärr (om jag talar för mig själv) så var väl motståndet inte det bästa men alltid lär man sig något (som bobban lyckades tuta i mig och Christofer innan han kickade våra rumpor)....

Nästa gång ser jag gärna ett FPS - det går snabbare och innebär att även vi lite sämre kan få ut en del av det...

/CX

En intern ranking vore schysst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-20 11:28

Jag kunde bara spela första spelet en 4v4 som mitt lag vann trots att jag klantade mig och inte byggde altaret förrän jag hade min första footman. ganska klantigt men jag har på sistone mest kört starcraft. en fördel med humans är ju att man kan skynda på altaret med flera jobbare så jag kom ifatt. jag sparade också en replay av spelet om någon vill kolla.
Jag föredrar nog RTS med tanke på min IbookG3 som knappt klarar WC3 och har svårt för FPS. Absolut med att spela både TFT och att starta klanen.

Enklast är väl att variera speltyper (map typ och datorkrav) framöver.

/CX

Vi håller på att försöka lösa serverproblemet som uppstår om vi t.ex. ska spela Halo eller Battlefield för i nuläget har vi ingen server att spela på... dealar med en kille i Kalmar om hans 10mbit lina, men då får vi slåss med hans Konnter-Strajjk klan... Detta var anledningen till att vi körde wc3 denna gång iom att Battle.net funkar utmärkt som host. Jag och Christofer ska försöka lösa detta under kvällen...

(99mac servern kommer dröja lite grann innan den kommer upp)

1942 kan vi väl lira på Ciryons server?

Bevaka tråden