Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man presentera med PowerPoint Viewer?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har aldrig använt PowerPoint förut men det ser ganska lugnt ut att producera en föreläsning i den. Har hela Office 2004.

Men nu till frågan. Jag producerar i Macmiljö. Men min kund ska köra sin föreläsning på sin PC. Måste han ha hela fulla programmet eller räcker det med PowerPoint Viewer för att visa upp på filmduk?

Ska räcka med Powerpoint Viewer. Har dock inte testat själv, och aldrig sett någon göra det med en fil från Office 2004. Men det ska fungera.

Men gör en backup som pdf-fil som säkerhet, för det funkar garanterat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-22 09:49
Ursprungligen av Leftrustle:

Ska räcka med Powerpoint Viewer. Har dock inte testat själv, och aldrig sett någon göra det med en fil från Office 2004. Men det ska fungera.

Men gör en backup som pdf-fil som säkerhet, för det funkar garanterat.

Finns det någon motsvarighet till Powerpoint Viewer för macen? Har googlat men inte hittat något...

Ursprungligen av eric:

Finns det någon motsvarighet till Powerpoint Viewer för macen? Har googlat men inte hittat något...

Lite osäker för X men för 9.x finns det väl en här.

OK, tack. Men räcker det för honom att ha PP Viewer för PC för att köra en föreläsning? Finns väl ingen egennytta att ha hela programmet för en dragning? Rätta mig om jag har fel

Nej, han behöver inte hela programmet så länge han inte behöver redigera något. Men ett tips är väl att testa innan presentationen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-22 12:10

Det går väl fint att göra det i vanlig HTML istället? Då funkar det överallt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-22 12:26
Ursprungligen av Mondo:

Men då kan mn inte få några effekter eller något alls. Eller hur då menar du?

Ursprungligen av Mondo:

PowerPoint-presentation är beställd av kunden, men tack ändå.

• Medlem
  • Orranäs
  • 2004-08-22 12:37

Så många om och men när svaret är så enkelt!
Det går alldeles utmärkt att visa det med win Powerpoint Viewer!

du bör dock undvika att använda några av quicktimes övergångar, som tillexempel den snygga övertoningen. blir pannkaka i pc.

1
Bevaka tråden