Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-DVD-Boxer marksänd

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka produkter rekommenderar ni?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-23 05:50

Elgato EyeTV 400

Är du ute efter att spela in digital TV? Till DVD?
I så fall, kolla in Elgato EyeTV 400. Har själv en sådan och har inte titta på TV sedan jag skaffade den. Inget slötittande. Jag bokar alla inspelningar en vecka innan (m.h.a DagensTV.com). Spelar in allt och ser på det efteråt, eller under inspelning. Bränner det jag vill spara på DVD.

Eftersom DigitalTV sänds med MPEG2 (oftast) så bränner man det med Toast 6 direkt utan konvertering. Mycket viktigt, annars tar det timmar att konvertera en fil till MPEG2/DVD.

SVT1/2 sänder textade program som DVD-filmer, dvs texten är inte "inbränd" i filmen, utan ligger som ett lager. EyeTV klarar inte detta nu men en uppdatering har utlovats.

I stort funkar boxen mycket bra. Vissa filmer kan vara svåra att bränna. Håller på att reda ut det med Elgato, som för övrigt är imponerande lyhörda.

Boxen finns hos Macoteket och körs via FireWire.

Observera att den inte har någon S-video/tv-out. Om man vill koppla den till TV, måste detta göras via grafikkort eller liknande. Dom har även en separat box för detta. Lite synd, men okay. Jag kollar på datorn eftersom jag har 2st 21" i vardagsrummet vid soffan är det inga större problem.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2004-08-23 07:31

Om du menar TV-DVD-Marksänt utan dator, så är min rekommendation att du köper en DVD-spelare med två SCART-kontakter. Då kan du göra en s k RGB-kedja ifall TV:n enbart har RGB-in på den ena SCART-ingången (det brukar vara så). Då kopplar du digital-TV-boxen till DVD-spelaren som i sin tur är kopplad till TV:n.

Jag har en Smartbox, som tar in de okodade sändningarna, kopplad till min DVD/SA-spelare Philips 763SA, som i sin tur är kopplad till min Philips 32" TV.

Ljudet kopplar du digitalt till din förstärkare.

1
Bevaka tråden