Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressboken och bilder

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-20 01:22

Hallå.. Om man som jag är lite prillig och gillar att sätta bilder på sina vänner i adressboken, och sedan gör en "säkerhetskopia av databasen" via menyn. Vart hamnar den säkerhetskopian? Och vad händer med länkarna till bilderna på mina vänner? Vart är bästa stället att ha dessa bilder för eventuella framtida byte till ny G4:a? Eller hamnar bilderna som kopior i databasen?
Samma fråga gäller också ichat... Taxam för svar

• Oregistrerad
  • 2002-10-20 12:34

Jag trixade själv med detta för ett tag sedan, bla frågade jag detta forum vilken pixel-storlek som var bäst(64x64 pixel för övrigt). Nu visade det sig att allt stod i hjälpfilen, bara man ställde rätt fråga.
Med lite exporterande fram och tillbaka inser jag att bildfilen hänger med i vCard-formatet och det är ju trevligt. Flyttade även saker och ting till Windows Outlook och tillbaka till Adressboken och det fungerad också.
Om sedan säkerhetskopian använder vCard-formatet skall jag låta vara osagt, men det är i högsta grad troligt. iSync använder detta format. Tittar du på iPod:ens Contactskatalog inehåller den en stor vCard-fil.

Users/Library/application support/AdressBook/Images

Där ligger bilderna..

• Medlem
  • 2002-10-20 15:21

Men det verkar ju vara hänvisningar och inte riktiga "bilder"??

1
Bevaka tråden