Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail skulle vilja ha lite hjälp

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-25 13:34

Hej alla ni här på detta superba forum. Skulle behöva lite hjälp. Antagligen är detta den dummaste frågan som någonsin kastat ut, men likt förbannat får jag ingen koll på det. Skall skicka ut ett massmail men vill inte att alla adresserna skall synas. Jag har själv fått ett par sådana mail. Är det någon av er genier som har en aning om hur man gör??? SNÄLLA!!!

Skapa ett nytt mail. Välj "Brevhuvudet dold kopia" från "Innehåll"-menyn. Vips så dyker ett nytt fält upp, här skriver du adresserna till de stackars personerna du vill spamma.

Lycka till

/M

Ursprungligen av Kronér:

Hej alla ni här på detta superba forum. Skulle behöva lite hjälp. Antagligen är detta den dummaste frågan som någonsin kastat ut, men likt förbannat får jag ingen koll på det. Skall skicka ut ett massmail men vill inte att alla adresserna skall synas. Jag har själv fått ett par sådana mail. Är det någon av er genier som har en aning om hur man gör??? SNÄLLA!!!

Lägg de adresser som inte ska synas för resten av mottagarna i Bcc-fältet.

• Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-08-25 13:51
Ursprungligen av superduperjacob:

Lägg de adresser som inte ska synas för resten av mottagarna i Bcc-fältet.

Tjena superdupermittbena!

Är Bcc-fältet detsamma som Martin tipsade om? Eller är det något annat häftigt fält som jag inte har en aaaaning om?

*Fantomen nyfiken i en strut*

Det är samma, fast apple har valt ett annat namn på det.
Bcc står för Blind Carbon Copy = dold kopia eller dold mottagare.

/M

• Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-08-25 13:57
Ursprungligen av Martin Belak:

Det är samma, fast apple har valt ett annat namn på det.
Bcc står för Blind Carbon Copy = dold kopia eller dold mottagare.

/M

Tack för det!

*Fantomen inte längre kvar i struten*

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-25 14:04

Tack vänner som vanligt strålande och snabba svar... Nu kan även jag spamma...Akta er...

• Oregistrerad
  • 2004-08-26 13:26

Frågan är vad man har för syfte. Om man har många personer som man vill skicka mail till någorlunda regelbundet, t.ex. nyhetsbrev, då är inte Bcc-fältet så väldigt bra. Då ska man i stället hitta ett bulk-mail program, dvs. ett program som är speciellt utvecklat för att skicka mail till många mottagare. Ett exempel är MaxBulk Mailer http://www.maxprog.com/

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-26 21:56
Ursprungligen av johantj:

Frågan är vad man har för syfte. Om man har många personer som man vill skicka mail till någorlunda regelbundet, t.ex. nyhetsbrev, då är inte Bcc-fältet så väldigt bra. Då ska man i stället hitta ett bulk-mail program, dvs. ett program som är speciellt utvecklat för att skicka mail till många mottagare. Ett exempel är MaxBulk Mailer http://www.maxprog.com/

Jag skall bara spamma en gång Men tack ändå

1
Bevaka tråden