Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta GB med loopar till annan disk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-03-05 21:46

Har lite tight med utrymme på min disk just nu och skulle behöva flytta över hela Garageband med loopar till min iPod temporärt. Hur gör man? I garageband-mappen under musik visas inte ens något när jag väljer att visa dolda filer med hjälp av Tinkertool.
Någon som vet?

/majk

• Oregistrerad
  • 2004-03-06 15:16
Ursprungligen av majk:

Har lite tight med utrymme på min disk just nu och skulle behöva flytta över hela Garageband med loopar till min iPod temporärt. Hur gör man? I garageband-mappen under musik visas inte ens något när jag väljer att visa dolda filer med hjälp av Tinkertool.
Någon som vet? /majk

Men visst.

Att installera GarageBand på en annan hårddisk än systemhårddisken

Här finns det ett litet app som gör det möjligt att installera GarageBand på en _annan_ hårddisk än systemhårdisken (gäller hela iLife installationen också om man så vill). Tidigare har installationen ställt lite problem för de som inte har haft så mycket plats kvar. Det går också att installera på en extern FW-disk, iPod, etc,.

Ett annat resultatet av den här applikation är att audiofilerna hamnar också på en annan hårddisk än systemhårddisken.

Om man vill flytta looparna och eller instrumenten till en annan hårddisk.

Flytta instrumenten
1. gå till library/application support/garageband och flytta instrument library mappen till en annan hårddisk.
2. lägg original mappen i papperskorgen och starta garage band - den kommer att fråga efter instrument mappen - navigera till mappen du just flyttade

Flytta looparna
1. stäng garage band och kopiera apple loops mappen till en annan hårddisk
2. lägg original loop mappen i papperskorgen
3. det går inte att skapa en vanlig alias utav mappen - du måste skapa en (symbolisk länk) symbolic link - det enklaste är att ladda hem .Symbolic link maker
4. efter att du har installerat symbolic linker, kontroll eller högerklicka på dina nya apple loops mapp och välj "make symbolic link"
5. flytta den länken till library/application support/garagband folder och namnge den "Apple Loops"
6. starta garageband och allt borde vara ok.
OBS: viktigt! böka inte med "Apple Loops Index" mappen - den pekar på alla lopparna och ska stanna kvar i library/application support/garageband mappen

• Medlem
  • 2004-03-07 11:37

Tack för tipset! Ska testa senare när jag får tid.

Fleranvändaren hittar inte looparna

Har tvåanvändaresystem installera i Panther, den icke-administrativa användare kan inte hitta looparna i Garageband. Antagligen något med rättigheter (fy fan vad jag spyr på allt vad rättigheter heter)

Vad göra....

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-08-25 18:30
Ursprungligen av SockerConny:

Har tvåanvändaresystem installera i Panther, den icke-administrativa användare kan inte hitta looparna i Garageband. Antagligen något med rättigheter (fy fan vad jag spyr på allt vad rättigheter heter)

Vad göra....

Har precis upptäckt samma problem...

Kom du fram till något ?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-08-25 18:39
Ursprungligen av flabb:

Har precis upptäckt samma problem...

Kom du fram till något ?

Förresten, har provat att bygga om enligt
http://docs.info.apple.com/article2.html?artnum=107977
men det hjälpte ej...