Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vart köpa m-audio i sverige el utomlands?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-07-07 15:59

Tänkte köpa ett M-Audio FireWire Audiophile. Någon som vet vart man kan hitta dem billiga. Helst i sverige. Men även postorder.....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-07-07 16:20

Musikbörsen eller Feedback eller den som ligger brevid Grottan, kan den heta Italienska Ljud kanske (i Malmö då alltså). Har dom inte hemma så fixar dom.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-24 09:36
Ursprungligen av molia:

Musikbörsen eller Feedback eller den som ligger brevid Grottan, kan den heta Italienska Ljud kanske (i Malmö då alltså). Har dom inte hemma så fixar dom.

www.netzmarkt.de/thomann

Jag har beställt ett från OWC. Kostar motsvarande 750 kr. En tredjedel av musikbörsens pris.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag har beställt ett från OWC. Kostar motsvarande 750 kr. En tredjedel av musikbörsens pris.

189 dollar står det att det kostar. Var köper du dina dollar nånstans? (artnr MIDUS35010) Men du kanske menar PCI-kortet?

Ursprungligen av Jonas Mellander:

189 dollar står det att det kostar. Var köper du dina dollar nånstans? (artnr MIDUS35010) Men du kanske menar PCI-kortet?

Ooops, visst menar jag PCI-kortet, läste fel.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag har beställt ett från OWC. Kostar motsvarande 750 kr. En tredjedel av musikbörsens pris.

Fast det är inte riktigt samma Audiophile variant. 1050:- tar Musikbörsen inklusive moms.

Ursprungligen av Errol Garner:

Fast det är inte riktigt samma Audiophile variant. 1050:- tar Musikbörsen inklusive moms.

Ojdå, jag tror jag får starta om hjärnan, om jag kan hitta den. :rolleyes:

  • Medlem
  • 2004-08-19 22:14

Marcus: Har inte levererats än? Tullen & skatteverket vill väl blanda sig i affären också, skulle jag tro....

Ursprungligen av Ma:

Marcus: Har inte levererats än? Tullen & skatteverket vill väl blanda sig i affären också, skulle jag tro....

Inte än. Får se hur det går.

I övrigt säljer Macoteket M-Audios produkter. Kanske inte billigast. Men de har väl folk som kan produkterna tror jag. Sånt tycker jag kan vara värt att främja. Kanske kan det vara till nytta också?

  • Medlem
  • 2004-08-22 10:52

Kolla hos tyska Audiomensch. €263 kostar Firewire Audiophile och eftersom det är EU-land behöver du varken betala tull eller moms. Frakten brukar inte heller vara särskilt hög ifrån Tyskland.

OWC var grymt billiga! Känner mig nästan lurad när jag köpte mitt Delta Audiophile 2496 för 1695 hos Musikbörsen. Frågan är bara vad frakten ligger på och om tullen missar paketet. Men det kanske är värt det när dollarn är så pass låg.

Ursprungligen av Fogel:

... och eftersom det är EU-land behöver du varken betala tull eller moms.

Njae, en sanning med modifikation. Det stämmer att man inte behöver betala tull, men det är inte lika säkert att man slipper momsen. Om affären man köper ifrån exporterar varor till Sverige för över ett visst belopp årligen (minns inte hur mycket men tror det ligger i storleksordningen 300 000 kr) så måste de lägga på svensk moms.
Nu kan det mycket väl hända att just Audiomensch årliga export till Sverige ligger under det och i så fall slipper man momsen också.
Men om man handlar från stora tyska butiker som exporterar mycket till privatpersoner i sverige (som t ex Thomann som monsito föreslog - f ö en mycket bra affär) så blir det med svenk moms.
Dock kan det mycket väl hända att man får riktigt bra priser från Tyskland även med moms - men det är inte alltid så så kolla noga innan.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-23 21:37

Personligen rekommenderar jag Digital Village i England. När det begav sig för mig för några år sedan låg alltid England bättre till prismässigt, och jag tycker DV har bra sortiment och bra priser. kan ju ha svängt nu, så att Tyskland är billigare, men pundet har gått ner sedan jag handlade så det kan ju vara värt ett web-besök ialla fall: http://www.dv247.com/icat/homeofferslist

  • Medlem
  • 2004-08-25 19:47
Ursprungligen av thomasti:

Njae, en sanning med modifikation. Det stämmer att man inte behöver betala tull, men det är inte lika säkert att man slipper momsen. Om affären man köper ifrån exporterar varor till Sverige för över ett visst belopp årligen (minns inte hur mycket men tror det ligger i storleksordningen 300 000 kr) så måste de lägga på svensk moms.
Nu kan det mycket väl hända att just Audiomensch årliga export till Sverige ligger under det och i så fall slipper man momsen också.
Men om man handlar från stora tyska butiker som exporterar mycket till privatpersoner i sverige (som t ex Thomann som monsito föreslog - f ö en mycket bra affär) så blir det med svenk moms.
Dock kan det mycket väl hända att man får riktigt bra priser från Tyskland även med moms - men det är inte alltid så så kolla noga innan.

Borde inte det innebära att man slipper den tyska momsen?

musicstore.de kanske ar den

Ursprungligen av nosordo:

Tänkte köpa ett M-Audio FireWire Audiophile. Någon som vet vart man kan hitta dem billiga. Helst i sverige. Men även postorder.....

Några fler tyska affärer om jag inte missat läsa nåt i alla svaren redan.

www.musicstorekoeln.de
www.musicians-gear.com

Har du företag kan du ju dra av tyska momsen på 16% också.

www.digitalaudioservice.de är billigast. De går _alltid_ under Thomannpriserna, har representanter på plats i Sverige också (i Malmö och Stockholm), ifall nåt skulle gå snett.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-25 22:17

Som thomasti säger (fast han var lite vag med summan):

Det hela räknas på kalenderår...så länge säljaren har sålt för under 320 000SEK (till Sverige då alltså) så gäller säljarlandets moms...när summan klivit över 320 000SEK så gäller svensk moms...

Många företag, t.ex. Thomann anser att det är för dyrt att hålla reda på ovanstående och kör därför svensk moms rakt av...

Man slipper aldrig momsen men kan ju dra av den om man har företag...

1
Bevaka tråden