Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera text till vCard. Hur?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en långt fet telefonlista med över 200 namn på i Excel-format. Dessa skulle jag vilja göra vcards av. Jag hittade ett jättebra program som gjorde just det jag ville (importerade tabseparerad text till vcards) men där går tillverkaren inte att nå för att köpa en licens så jag gick bet....

Så är det nån som vet hur man enkelt kan lösa detta? Jag har alltså en fil med massa namn och tillhörande hemnummer, email. mobilnummer mm. Jag VÄGRAR lägga in en och en i AdressBook.

Det spelar ingen roll om lösningen är till mac eller pc. Alla förslag är uppskattade!!!

• Medlem
  • International user
  • 2004-08-27 04:46

Entourage 2004 kan importera kontakter från tabbad textfil och även exportera som vcards. Borde funka med gratisdemon om du inte har programmet. Maila annars så kan jag hjälpa dig.

//mattan

Bussigt!! Vet du nåt om filen måste se ut på ett speciellt sätt? Jag tänker främst på fältordning, rubriker osv.

• Medlem
  • International user
  • 2004-08-27 13:23
Ursprungligen av Rickard A:

Bussigt!! Vet du nåt om filen måste se ut på ett speciellt sätt? Jag tänker främst på fältordning, rubriker osv.

Kolla bifogad fil för fältordning. Behåll den raden överst i din tabfil. Ligger grejerna på rätt ställe så slipper man pilla. Obs Tabbar för tomma fält måste också med.

Du kan maila mig direkt på public_at_mattan.net

1
Bevaka tråden