Jag har en G4:a 867 QS i standardutförande. Nu har jag dock uppgraderat den med lite mer minne och ny HD. Nu är det bara grafikkortet kvar innan den går att använda till något vettigt.
Så då kommer ju självklart problemen. Vilket är det fetaste kortet jag kan köpa? Jag har 4x AGP och det verkar ju tydligen, om jag har förstått det rätt, inte gå att köpa vilket rafikkort som helst. För att göra mitt liv ännu värre så hittar jag inga grafikkort i applestore.
Så min fråga är alltså. Vilket är det fetaste grafikkortet jag kan ha i min maskin och vart köper jag det?
När jag ändå är inne och frågar frågor så undrar jag hur jag lyckas med att koppla mitt headset till datorn? Ljudutgången är ju inga problem med det finns ju ingen ljud ingång. Måste jag köpa ett nytt ljudkort då?
Börjar tröttna lite nu på MAc för övrigt. Varför kan det inte vara like enkelt och vackert att uppgradedra datorn som det är att använda den?
Ser fram emot en massa goa snabba svar. Med lite tur kanske jag till och med kan vara med på lite Battlefield efter att uppdateringarna är klara.
//G Sutter