Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panther installern stannar!! Samma ställe varje gång

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 15:55

Har försökt köra Panther install på min G4 500mhz x2 4 ggr nu. Varje gång stannar installern under "Install Base System Part 2
43% Completed"

Är det bara mina diskar som är paj?

Förresten - går det att ta resume på något sett när den har stannat såhär?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-02 00:34

Uppgraderar du ett tidigare operativsystem eller installerar du på en helt formaterad hårddisk?

Jag har själv haft exakt samma problem då jag uppdaterat ett befintligt operativsystem.

Lösning 1.
Först kolla så att det går att uppgradera till Panther med ditt nuvarande system, ev måste du uppdatera ditt befintliga operativsystem till en senare version innan du kan installera panther.

Lösning 2.
Om du har Norton eller något liknande verktygsprogram som kan undersöka hårddisken och reparera ev. fel, kör då det. (OBS! kan vara bra att göra backup på ev. viktig data innan du kör verktygsprogram)

Lösning 3
Om nu inte det hjälper.
Har min sista lösning alltid varit, kör backup på det viktiga i hårddisken, formatera hårddisken, installerat det nya operativsystemet och kopierar över backupen igen.

/ Hoppas det kan hjälpa dig något, lycka till!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-02 04:10

Minnet dåligt?

Jag hade precis samma fel. Efter ett antal försök och byte av hårddiskar, kom jag fram till att ett av 512MB minnena var felaktigt. Detta minne var (troligtvis) också orsak till att jag behövde göra ominstallation.
Man kan aldrig vara riktigt säker... men efter att ha testat ett minne i taget gick det som smort.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 07:50

Det kan ju vara fel på en cd-skiva med.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 18:32

jag körde discwarrior innan. och det var nytt system jag försökte installera.

tänkte aldrig på minnet - ska pröva det sen. tyvärr är det så att jag använde ett nätagg som tillhörde en dator som såldes idag - så jag får ingen chans att pröva på ett tag :/

samma problem med ena minnet. tog ut det medan jag installerade och satte in det när jag var klar med installationen utan problem.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 21:57

Hade exakt det problemet med våran gamla G4 400mhz, det var ett av minnena som var boven.

1
Bevaka tråden