Gothia är extremt ointresserade av att sälja till konsumenter. Verkstaden är bra och har trevliga tekniker, men säljavdelningen får en att känna sej ovälkommen.
Det kanske förklarar det trevliga bemötandet som jag fick när jag köpte min dator där som egenföretagare
Vet man exakt vad man vill ha kan man säkert köpa en maskin där, men vill man klämma och diskutera så är dom mera bemötande på Siba, vilket säger en hel del.
Minsann, mitt intryck är precis tvärtom. Ska man köpa någonting annat än en iMac finns det väl ingen annanstans att gå om du vill klämma på den innan. Själv fick jag sitta och pilla på Christers egen PB17" en timme innan jag bestämde mej för den (inte Christers alltså...).
Går jag till Siba försöker de bara kränga en PC till mej istället.
Dessutom är dom dyra. Minnen kostar lika mycket som på AppleStore, tillbehör oftast 50% mer än på Macoteket och sorteringen är skral.
Visst, ÅF är dyra på sånt och har ingen chans att mäta sig mot internetbutikernas priser. Men som alla andra ÅF så satsar de på service och bra relationer med företag för vilka snabb och lokal service är viktigare än priser, istället för att konkurrera med priser bland "snåla" konsumenter som gör allt själv.
Som snål egenföretagare köper jag hellre från billigare ställen när jag vet vad jag vill ha. Men när jag inte vet det är de rätt bra att prata med...