Jag vill bara kolla så jag fattat vad det är jag ska beställa. Vi har två Macar (PB + PM) och en PC här hemma som vi idag kör i nätverk (Netgear router).
Tänkte att jag skulle beställa en iMac G5. Jag vill ha trådlöst nätverk och jag vill ha AirTunes.
Jag ska kunna sitta på nedanvåningen och köra min musik över stereon från iMacen och ungarna ska samtidigt kunna ta upp PB:n på sina rum och köra musik i sina anläggningar.
Vi har en delad mapp i PC:n och det blir en delad mapp i iMacen (idag i PM). Detta ska vara åtkommligt från alla inkl PB:n (som iom trådlöst säkert kommer att snurra runt i hela huset + trädgård).
Jag antar att jag måste beställa ett AirPort Extreme-kort samt en Extreme basstation. Samt en AirPort Express-basstation med AirTunes för varje anläggning jag vill kunna spela upp musik. Rätt?
Vilken Extreme-basstation ska jag välja? Vad är det för skilnad på AirPort Extreme-basstation (med ström över Ethernet (PoE) och UL 2043) och AirPort Extreme-basstation (med modem)?
PC:n är ungarnas (valde PC för spelens skull). De kör iTunes och lägger sin musik i den delade mappen. Kan man med Airport via PB:n köra sin iTunes-musik som ligger i den delade mappen i PC:n?
Jag har även tänkt beställa var sin iPod mini till ungarna. Funkar de ihop med Airtunes?
Till sist; Vinner jag något på att köpa alltihop från Macoteket eller Inwarehouse istället för AppleStore?
/Bosse