Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu funkar SEB i Mac OS X

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ja... rubriken säger väl allt

  • Medlem
  • International user
  • 2002-01-15 17:56

Helt underbart!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-15 22:35

Kärlek!

Nu saknas bara en beta av Notes RNext så kan jag kasta ut classic!

/glemme

På tal om grupprogram : Jag träffade Microsofts informationschef över en lunch idag och passade på att fråga om Outlook för OS X. Han ska forska lite och återkomma.

Ett tillägg : Om man har Handelsbanken och vill data OS X mot deras internetbank är man torsk så det bara visslar om det. Deras säkerhetsprogram går förvisso att köra i Mac OS 9.x men INTE i Classic-mode - hela maskinen går ner som en skyskrapa i NY.

  • Medlem
  • 2002-01-16 00:21

Det var då f-n i mig på tiden!

Bara dryga 9 månader efter att OS X lanserades... Då hade det dessutom släppts som public beta. Det är otroligt vilken nonchalans alt. vilket förakt en del företag visar sina kunder.

  • Oregistrerad
  • 2002-01-16 01:36
Citat:

Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Ett tillägg : Om man har Handelsbanken och vill data OS X mot deras internetbank är man torsk så det bara visslar om det. Deras säkerhetsprogram går förvisso att köra i Mac OS 9.x men INTE i Classic-mode - hela maskinen går ner som en skyskrapa i NY.

Jodå, har kört så sen i somras och det har aldrig varit något problem. Men det är å andra sidan dåligt av Handelsbanken att dom inte fixat så att man kan köra det i Explorer i OS X. Har kvar Netscape 4.7 endast för att kunna göra bankärenden…

Tott skrev: Det är otroligt vilken nonchalans alt. vilket förakt en del företag visar sina kunder.

- Ska vi säga det samma om Adobe som ännu inte fått ut Fotoshop till oss ? För mig gäller devisen - bättre sent och rätt än aldrig eller halvdåligt... sedan är det ju alltid roligare att se sakerna positivt. Tack SEB, bra jobbat!

Citat:

Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Ett tillägg : Om man har Handelsbanken och vill data OS X mot deras internetbank är man torsk så det bara visslar om det. Deras säkerhetsprogram går förvisso att köra i Mac OS 9.x men INTE i Classic-mode - hela maskinen går ner som en skyskrapa i NY.

Jaså, det var nyheter för mig. Jag har då kört Handelsbanken via Classic sedan jag köpte svenska MacOs X 10.0.3...

Fast jag funderar på att byta bank eftersom Internetbanken inte fungerar på MacOs X. Synd bara att jag är nöjd med banken i övrigt...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-01-17 13:12

Om man läser hos SEB så ska Netscape 6 och IE 5 funka from januari i år för både Mac och PC (och då även OS X).
Provade häromdagen med Netscape 6 för OS X men det var inte helt färdigt. Login gick bra men valen i form av flikar presenterades inte i 6:an. Dom håller nog på att trimma in allt. Däremot funkar IE 5 för OS X klanderfritt. Använde den senast idag.

Tjipp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-17 21:04

Till er som funderar på att byta bank, kan jag rekomendera Nordea. Skitsmidigt, inga program på datorn funkar parfekt med Explorer Omniweb, mozilla, Netscape i OSX (iallafall inlogging) kände att jag inte orkade/kunde betala nått med varje browser. Skitsmidigt

Proffsigt av SEB. Banktjänster är underskattade som killer-apps.

//J

  • Medlem
  • Boston
  • 2002-01-28 15:36

Bankerna verkar vara några som inte bryr sig om macanvändare över huvudtaget, verkar det som när man läser inläggen här.

Nu till min fråga, jag har Handelsbanken och kör OSX så nu funderar jag på om någon har nå´n aning om det kan funka med Handelsbankens certifikat och Mozilla?

Gunnar Bohlin:
Nu till min fråga, jag har Handelsbanken och kör OSX så nu funderar jag på om någon har nå´n aning om det kan funka med Handelsbankens certifikat och Mozilla?

När Handelsbanken var absolut sist att erbjuda internetbank för sina Mac-användande kunder och inte hade fixat en lösning två år efter att de övriga hade sådana så gav jag upp att vänta och bytte bank till SEB. Så med den erfarenheten i bagaget så skulle jag inte hoppas för mycket på Handelsbanken. Det är lättare att byta bank än dator...

/Ola

  • Oregistrerad
  • 2002-01-28 23:32

Gå in på ditt Handelsbanken-kontor och berätta att du använder Mac, och i synnerhet MacOS X. Jag lovar dig, banktjänstemännen kommer att gå och hänga sig direkt. De fattar nada. Kanske har de jobbat som misslyckade Mac-försäljare på NK (* se annan tråd) i ett tidigare liv. Banktjänstemän (och därav banker) och teknik går synnerligen inte hand i hand.

1
Bevaka tråden