Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OnTV widget för 1.7.1

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-09-01 12:17

Finns det någon version av OnTV widget för konfabulator som fungerar med version 1.7.1?

Den enda version jag hittat slutade fungera i och med uppdateringen till 1.7. Någon som fått det att funka?

• Oregistrerad
  • 2004-09-01 12:41

Koda om lite så får man den att funka hjälpligt..

//Daniel

• Medlem
  • Alvesta
  • 2004-09-01 12:45

Jag kan inte koda. Kan du skicka mig din omkodade version?

Skulle gärna också ha en sådan. Installerade Konfabulator igår för första gången. Har tidigare avfärdat det lite som töntigt eye-candy som man snabbt tröttnar på, men jag har nog bytt åsikt nu...

La in det på jobbet imorse också...

• Oregistrerad
  • 2004-09-01 13:33

jag måste kolla upp det upphovs rättsliga innan jag tänker publiserna någon fix (Ta kontakt med killen som skrivit ursprungs koden , och kolla med hur jag får /om jag får distubiera vidaren den .. tro inte den har någon licens med GPL eller LGPL så hade saken varit klar..) . Och ja , det är en riktig ful fix, mitt första widget modifikation för att få det att funka i 1.7.1 av Konfabulator) Fast det var kul, ett av min första kkod äventyr på min Powerbook

//Daniel

hur går det med allt ??

hade varit kul att ha en transparent tv tablå på skrivbordet....

• Oregistrerad
  • 2004-09-07 23:16

Ska post min "fix" kan man posta den här ? som en .dmg .. är ju nyligen switchad ska kolla upp det , fick lite releas ångren, finns en del jag skulle villja ändra osv för att man skulle var nöjd.. hoppas det komme lite trist helger fram över så man kan nöjes koda lite

//Daniel

• Medlem
  • Alvesta
  • 2004-09-08 00:29
Ursprungligen av danielj:

Ska post min "fix" kan man posta den här ? som en .dmg .. är ju nyligen switchad ska kolla upp det , fick lite releas ångren, finns en del jag skulle villja ändra osv för att man skulle var nöjd.. hoppas det komme lite trist helger fram över så man kan nöjes koda lite

//Daniel

Vet inte hur det funkar med attachments här. Om det inte funkar kan du maila filen till mig så hostar jag den och lägger en länk här..

peder (at) pixeleye.se

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-13 19:25

BLev det ngn patch eller?

• Medlem
  • 2004-12-02 04:43

Hur går det? Jag är också sugen på en nyare version;)

• Medlem
  • 2005-01-24 09:32

Skulle det inte läggas upp en länk här?

1
Bevaka tråden