Eller är det tillräckligt med fax/mail/telefon/mobil?
Det anser jag. Tycker att chattande stör för mycket när man jobbar. Telefonen är en utmärkt kommunikationsväg som ofta glöms bort när man ha ny teknik.
Jag älskar ny teknik, men även gammal kan användas, ibland bättre än ny.
På ett företag jag jobbade gjorde dom inte annat än att chatta. Gick inte sitta 10 minuter och diskutera igenom ett projekt utan att dom nödvändigtvis var tvungna att kolla vad som droppade in i chatten.
Chat kan säkert vara bra. Men för att det skall vara effektivt och hjälpa istället för att störa krävs att man hanterar det på rätt sätt. Att kunna stänga av alla dessa tjänster som chat, mobil, telefon, mail, fax osv är lika viktigt som att använda dom. Det chattande företag jag nämnde kunde inte ens hanter sin mail, svarade inte, informerade inte osv. Så varför då skaffa ännu en teknik när man inte behärskar den befintliga.
Nog många som inte håller med här, men det är min åsikt. Tänkte du kunde få höra en kritiker bland allt ros.
¨