Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Mail: koppla signatur till olika konton

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple Mail

jag vill kunna koppla en speciell signatur till ett konto, och en annan signatur till ett annat konto osv. har letat som en galning, men det verkar ju inte gå.. har även sökt här på forumt. det har tagits upp en gång, men han fick inget svar

.. men det finns säkert nån där ute som vet nåt knep..?

mvh
cricke

Har själv förgäves sökt den funktionen, liksom möjlighet att applicera regler på utgående post.
Tack och lov kommer i alla fall kontoknutna signaturer att komma i Tigers Mail.app.

Ursprungligen av ohennig:

Har själv förgäves sökt den funktionen, liksom möjlighet att applicera regler på utgående post.
Tack och lov kommer i alla fall kontoknutna signaturer att komma i Tigers Mail.app.

Det går att applicera regler på utgående mail, men inte med automatik.
Om man markerar allt i Skickat-lådan och väljer "Tillämpa regler" så filtrerar programmet.
Fast det visste du väl redan.

Ursprungligen av ohennig:

¨

åh.. det blir ju en lång väntan det. men men, det får man väl ta. annars kan man ju alltid byta mail applikation, men det är ett sånt projekt..

tack för ditt snabba svar!
mvh
cricke

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-09 10:23

Jag kanske missförstår vad det är du eftersöker men jag har olika signaturer till olika konton. Det sker dock inte automatiskt, jag måste manuellt välja vilken signatur i rullisten vid sidan innan jag skickar.

Ursprungligen av Earth:

Jag kanske missförstår vad det är du eftersöker men jag har olika signaturer till olika konton. Det sker dock inte automatiskt, jag måste manuellt välja vilken signatur i rullisten vid sidan innan jag skickar.

..precis. jag det man vill ha är ju att det ska ske automatiskt. som i tex Thunderbird.

1
Bevaka tråden