Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ITMS - Rättigheter?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-11 18:00

Hej, inför en ev. snar (?) lansering av iTunes MusicStore i bla. Sverige har jag en fråga angående vilka rättigheter man själv får på köpta låtar.

Läste detta på apple.com : "You can burn individual songs onto an unlimited number of CDs for your personal use, listen to songs on an unlimited number of iPods and play songs on up to five Macintosh computers or Windows PCs."

Är det korrekt att efter att jag har gått igenom 5 olika hårdvaruuppsättningar med mitt köpta musikarkiv då får jag (kan inte pga. block?) inte spela låtarna mer? Verkar ju vansinnigt, alltså har de köpta låtarna på ITMS ett "bäst-före" datum egentligen? Säg på om 15 år, jag har samlat på mig mycket köpt musik. Så blir arkivet värdelöst bara för att jag gått igenom ett antal nya datorer!?

Hur skall Apple lösa detta sen? När de om 15 år får massor av klagomål :/

Du får ju bränna låtarna till CD. Och när de är brända till CD kan du spela dem bäst du vill. Du kan även importera CD:n till din dator. Man kan ju även i iTunes avauktorisera datorn när du ska byta dator till en annan. Det samtidiga antalet datorer är ju fem. Inte det totala över tiden.

Ursprungligen av Jonas Mellander:

Det samtidiga antalet datorer är ju fem. Inte det totala över tiden.

Exakt. Det är det som skiljer iTMS mot tex. Poplife med wma-format. Där får man flytta låtarna tre gånger, sen är de förbrukade. Helt vansinnigt.

• Oregistrerad
  • 2004-09-11 18:24

Puh! Tack Nu är jag lugn igen. När väntas ITMS till Sverige förresten? Och vad kan kostnaden tänkas landa på per låt? 9 kr?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-11 19:12

Hoppas på oktober när nåt förhandstips sagt att det lanseras i Danmark (och Polen har jag för mig)... 9 kr låter rimligt (9,99€).

0,99€ menar du antar jag. Såvida du inte pratar om pris för ett album.

Skriver man förresten Euro-tecknet före eller efter siffran?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-11 21:57
Ursprungligen av Jonas Mellander:

Skriver man förresten Euro-tecknet före eller efter siffran?

Helt riktigt, €0,99 ska det förstås vara...

1
Bevaka tråden