Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm Desktop vill inte funka

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-08-26 09:49

Jag kan inte installera Palm desktop på min PB 17"... Installeraren verkar funka ända till den säger att den har misslyckats. Dvs alla filer verkar kopieras, men sedan kommer det upp en dialog som frågar om jag vill prova att installera igen.

Jag har för mig att jag haft det här problemet tidigare, men jag minns inte hur jag löste det...

Hjälp.

  • Medlem
  • 2004-08-26 09:57

Jag löste det genom att kopiera filer från en gammal installation... men det kan jag ju inte gjort förra gången.

  • Medlem
  • 2004-08-26 10:30

Jag tar tillbaka, det funkar inte. Palmen dyker inte upp i iSync, och inga filer synkas heller med Palm Desktop. ???

  • Medlem
  • 2004-08-26 10:55

Ledsen att jag tar upp värdefull bandbredd... nu fick jag det att funka perfekt.

Av någon anledning var man tvungen att installera iSync conduit igen, det funkade inte att bara kopiera.

Jag har samma problem, den frågar om jag vill göra om installationen.. får detta meddelande när jag försöker starta HotSync Manager...

The application "HotSync Manager" could not be launched because of a shared library error: "4<HotSync Manager><HotSync Manager><HotSyncLib.PPC><>"

Har laddat ner ett script som skulle fixa problemet men det verkar inte hända nåt.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-12 16:10

Har också ett problem. Eller flera, men här är ett. laddade hem palm desktop conduit från apples hemsida. Verssion 1.2. Har palm desktop 4.2 och isyn 1.5 på datorn. Försöke installera men det gick inte. Får meddelande kan inte installera på den här datorn. (har en powerbook 1.25) vad är felet. har jag för modern isynk eller?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-12 19:59
Ursprungligen av Ulf Boström:

Har också ett problem. Eller flera, men här är ett. laddade hem palm desktop conduit från apples hemsida. Verssion 1.2. Har palm desktop 4.2 och isyn 1.5 på datorn. Försöke installera men det gick inte. Får meddelande kan inte installera på den här datorn. (har en powerbook 1.25) vad är felet. har jag för modern isynk eller?

Fixat. jag laddade hem isynk igen, startade om datorn och voila, et gick bra att installera palm desktop conduit.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 07:44
Ursprungligen av Ulf Boström:

Fixat. jag laddade hem isynk igen, startade om datorn och voila, et gick bra att installera palm desktop conduit.

Fast det funkar inte. Efter ett tag säger Palmen att synkningen avbröts. Isyncen står och stampar och går inte att stänga, int ens tvångsavslutning får pilringen att slt snrra. Jag får logga ut och börja om. Suck.

Hmm... jag har också problem att installera.
Jag tror att allt beror på att HOTSYNC tjorvar. Jag får felmeddelandet:

"The application "HotSync Manager" could not be launched because of a shared library error: "4<HotSync Manager><HotSync Manager><HotSyncLib.PPC><>""

... det verkar som om HotSyncLib.PPC inte installeras som det ska...

..kan inte någon vänlig själ lägga upp den lille filen så man kanske kan får ordning på tramset?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-12 20:55
Ursprungligen av Kakazooka:

Hmm... jag har också problem att installera.
Jag tror att allt beror på att HOTSYNC tjorvar. Jag får felmeddelandet:

"The application "HotSync Manager" could not be launched because of a shared library error: "4<HotSync Manager><HotSync Manager><HotSyncLib.PPC><>""

... det verkar som om HotSyncLib.PPC inte installeras som det ska...

..kan inte någon vänlig själ lägga upp den lille filen så man kanske kan får ordning på tramset?

Jag har inte den filen, bara en som heter Hotsync Libraries (?850k) i CFM support. En delfil däri kanske? Allt funkar för mig (inkl. isync & AvantGo). Skicka mig ett memo eller mejl med din mejladress så skickar jag den om du vill testa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-09-17 08:06
Ursprungligen av hgus:

Jag har inte den filen, bara en som heter Hotsync Libraries (?850k) i CFM support. En delfil däri kanske? Allt funkar för mig (inkl. isync & AvantGo). Skicka mig ett memo eller mejl med din mejladress så skickar jag den om du vill testa.

Denna fil funkade tydligen för Kakazooka, om någon mer vill testa så kan jag mejla den. Mejla mig på leffler <att> comhem <punkt> se

Har nu installerat om datorn (en Sawtooth 400 MHz) och uppdaterat till senaste version av Panther. Samma fel fortfarande, spelar ingen roll om jag vill instalera allt eller bara hotsync manager...

Har även testat med palm Desktop 4.0, med samma resultat..

(men den frågar aldrig efter mitt root-password)

  • Oregistrerad
  • 2004-09-17 13:31

Jag hade lite problem med palm desktop tills jag testade att installera det m.h.a 'pseudo' (kör program som root).
Finns på versiontracker.
Nu rullar allt toppen.
Men jag har inte följt tråden så jag kanske upprepar ngt... i.s.f sorry

Ursprungligen av Jonny Larsen:

Jag hade lite problem med palm desktop tills jag testade att installera det m.h.a 'pseudo' (kör program som root).
Finns på versiontracker.
Nu rullar allt toppen.
Men jag har inte följt tråden så jag kanske upprepar ngt... i.s.f sorry

Tack, det funkade perfekt!

1
Bevaka tråden