Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto hittar inte Biblioteket

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-13 09:44

Efter att ha installerat en extra hårddisk, hittar inte iTunes Biblioteket med alla de mappar vi hade gjort, utan börjar liksom from början som om de vore tom. Bilderna och mapparna har jag hittat men det gör däremot inte iTunes. Är det någon som vet vad kan man göra?

:rolleyes: Jag är verkligen tacksam för alla typs jag kan få!

Senast redigerat 2004-09-13 22:39
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-13 09:51

Gå in under inställningar och advanced, välj vart ditt itunesbibliotek ligger.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-13 10:32
Ursprungligen av Linus:

Gå in under inställningar och advanced, välj vart ditt itunesbibliotek ligger.

Tyvärr hittar jag ingenting som heter så eller liknande i iPhoto inställningar.

Senast redigerat 2004-09-13 16:25
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-13 11:40

Så ser det ut hos mig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-13 16:13

Jag menade iPhoto

Förlåt mig, jag har givetvis klantat mig, jag menade förstås inte iTunes utan iPhoto, förlåt klantet!!!

Det är altså iPhoto som inte hittar Biblioteket.
Är det någon som kan hjälpa mig?

Annars blir det ett oändligt arbete för att få ordning på alla foto vi tagit under de sista åren.

Jag är tacksam för allt hjälp jag kan få.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-13 16:24

iPhoto har jag tyvärr ingen koll på. Det programmet håller jag mig borta ifrån efter det att jag förlorat över 600 foton, spårlöst försvunna. Hoppas du inte har råkat ut för samma sak.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-13 16:40
Ursprungligen av Linus:

iPhoto har jag tyvärr ingen koll på. Det programmet håller jag mig borta ifrån efter det att jag förlorat över 600 foton, spårlöst försvunna. Hoppas du inte har råkat ut för samma sak.

Absolut inte. De är kvar och jag vet var, men iPhoto hittar inte Biblioteket och det skulle innebära att jag måste importera alla bilder och organisera dem i olika mappar igen. Ett jätte jobb som jag hoppas på att undvika.

När det gäller iPhoto som program, hitintills har det varit väldigt smidigt. Ärlig talat är det första gången den krånglar för mig. Men, men, vad hjälper det, nu har jag i alla fall problem så:

HJÄÄÄÄÄÄÄLLLLP!!!

• Oregistrerad
  • 2004-10-13 10:12

...har precis råkat ut för samma sak. Importerade ett par bilder i förrgår och igår när jag skulle titta på bilderna fanns det bara 39 bilder kvar i programmet av totalt drygt 700! Visst finns bilderna kvar i mappen iPhoto men att importera alla igen och fylla albumen låter som ett mindre kul projekt.
Någon annan som haft samma problem och funnit en lösning? Det verkar ju precis som om programmet tappat minnet på något sätt...

1
Bevaka tråden