Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mic och speak funkionen i X?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-27 21:36

Har lite problem med den dumma miccen, om ni tittar under "tal" i system inställningar så finns den underbara funktionen där man kan prata in kommandon i datorn.. grejjen e att den inte funkar så bra på min dator, har alla volymin/ut volymer på max, (även i vanliga ljud inställningar) men jag måste i princip käka upp micken för att den äns ska registrera någon input.. men då är det på så låg volym att den inte känner igen kommandona.

vilken typ av mic har du?

/M

• Medlem
  • 2002-10-27 23:01

jag har två stycken, den ena e cosonic.. någe skit me headset.. den andra heter trust.. också någe headset skit..

men båda funkar om man trycker miccarna mot munnen.. men super dålig volym ändå..

Ok, jag vet inte om headset-micar fungerar med Macen. Det skulle vara bra om du kunde prova med en "vanlig" mikrofon. Jag tror inte det är datorn det är fel på...

/M

• Medlem
  • Nyköping
  • 2002-10-27 23:18

Jag får oxå himla dålig volym när jag ska lägga in kommentarer i iMovie.

Min PM867 har ju ingen ljudingång så först köpte jag en Griffin iMic USB-adapter som jag använde att par bonnmikrofoner till. Svagt ljud.

Då köpte jag en MacAlly iMic (tror jag att den också heter) USB-mikrofon. Lika lågt ljud trots att jag skruvat upp kontrollerna på max.

-Martin-, vet du vad jag ska ha för mikrofon?

Hasse

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Hasse A:
-Martin-, vet du vad jag ska ha för mikrofon?

Oki, jag ger mig...då vet jag inte vad problemet kan bero på. Det finns mikrofoner med inbyggd förstärkare, kanske går det att använda sådanna?

/M

[ 27 Oktober 2002, 23:22: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

1
Bevaka tråden