Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installer har kollapsat

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 21:29

Hej!
Jag undrar om nån har någon aning om vad jag just råkat ut för - det är nämligen så att min installer har slutat fungera. När jag t.ex. via programuppdatering försöker installera något och klickar på den blåmarkerade Installera-knappen blir den grå och datorn tänker i två sekunder, innan knappen blir blå och klickbar igen. Ingen installation genomförs. Samma med alla andra program som använder installer.

Prova att slänga installer.plist, starta om datorn.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-14 21:43

Har du kört permissions?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-15 06:10

Jag hade något liknande problem en gång, då var det för att det låg rester av en gammal OS X-installation på hårddisken. Specifikt hade det nog att göra med att det fanns två versioner av Installer, då fungerar det inte. Se om du har det och radera den gamla.

• Oregistrerad
  • 2004-09-15 14:42

Jag har kört permissions, och jag har definitivt ingen gammal OS X-installation. Ska pröva att slänga installer.plist - var finns den?

Ursprungligen av steli:

Jag hade något liknande problem en gång, då var det för att det låg rester av en gammal OS X-installation på hårddisken. Specifikt hade det nog att göra med att det fanns två versioner av Installer, då fungerar det inte. Se om du har det och radera den gamla.

Hade exakt samma problem en gång. Hittade problemet hos en nyligen installerat AE (Application Enhancers). tog bort den och allt fungerade som vanligt. Den ledde även till en del KP's. AE'n ifråga var till programmet Detour.

Men även andra AE's har ställt till med samma (och andra) problem för mig.

• Oregistrerad
  • 2004-09-15 21:34
Ursprungligen av abens:

Hade exakt samma problem en gång. Hittade problemet hos en nyligen installerat AE (Application Enhancers). tog bort den och allt fungerade som vanligt. Den ledde även till en del KP's. AE'n ifråga var till programmet Detour.

Men även andra AE's har ställt till med samma (och andra) problem för mig.

Abens, nu börjar det bli intressant!
Jag har nämligen APE och detour installerat, och jag prövar att ta bort dem när ajg kommer hem. Förslag på hur man enklast gör det? AVaktivera det är ju lätt, men avinstallera?

jag flyttade ut dem på skrivbordet och startade om så 'finns' de inte längre. funkade bra för mig.

1
Bevaka tråden