Jag har en PB 12" rev. A och en Samsung 171P TFT-skärm. De har funkat perfekt tillsammans tidigare. Av olika anledningar så har jag dock inte använt den externa skärmen på nästan ett år. Dock har min PB varit inne för byte av både hårddisk och logikkort (vid två olika tillfällen) efter att det att jag använde skärmen tillsammans med Powerbooken förra gången.
Jag har testat att kalibrera skärmen utan resultat. Kalibreringen i sig funkade inte som den skulle, det gick inte att justera ljus/kontrast korrekt. Tyvärr har ju PB 12" rev. A inte DVI-utgång så jag kan inte testa den vägen. Dock funkar Samsungskärmen perfek, dvs med korrekt färgåtergivning,t över den analoga anslutningen när jag ansluter den till min Linux-server. Jag har även prövat att vicka på VGA-adapterns anslutning för att se om den glappar nånstans.
Har för mig att jag läst om nån här på forumet som hade problem med TV-ut på sin PB 12" rev. A och att det då berodde på ett felaktigt logikkort (hemska tanke ), Ska dock ta med min VGA-adapter till Macforum i morgon för att testa, hoppas verkligen att det bara är den som är trasig.
Nån som har något annat tips?
-edit- la till en bild för att visa hur det ser ut (ursäkta blänket)