Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth-Lan

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-15 16:16

Jag har en iBook med Bluetooth, och en PC med dito. Jag skulle vilja dela ut internetuppkoppling, via bluetooth, från iBooken så att PC:n kan koppla upp sig till internet.

Jag har lyckats skicka filer till iBooken från PC:n, och PC:n ska kunna hantera nätverksfunktioner och LAN via Blutooth. Hur får jag OS X att dela ut det?

...och ja, jag vet att Bluetooth inte är jättesnabbt, men det gick hyfsat snabbt att skicka 50MB så det borde räcka till surf och mail.

• Medlem
  • 2004-01-15 16:23

(nyfiken, hur gör man för att skicka filer mellan två datorer via Bluetooth?)

• Medlem
  • 2004-01-15 16:32

Skapar en koppling mellan dem, sedan kan man i mitt fall "browsa" nätverket från PC:n, eller så antar jag att man bara kan skicka iväg det så får mottagaren ta ställning till vad man vill göra med det.

Kanske detta? http://www.technohappymeal.com/archives/000070.html
Jag har inte provat själv, dock.

• Medlem
  • 2004-01-15 17:39

Jag Googlade faktiskt upp den också, men efter att ha provat kan jag inte märka att något händer...

Scripten verkar primärt vara inriktad på att dela ut till en Palm...

Jag kan testa lite mer iofs. Möjligen kanske jag behöver ytterligare program på PC:n också, men det verkar vara rätt komplett som det är. Rörigt i vanlig ordning är det förstås.

• Medlem
  • 2004-01-15 18:06

När jag kör scriptet så verkar inget hända, men det betyder ju inte att det inte gör det.

På PC:n finns det en Bluetooth LAN access server, som fungerar. Jag har provat att skapa ett Bluetooth Null modem, men den vägrar koppla upp. Vad ska man ha för inställningar på modemet rimligen?

• Oregistrerad
  • 2004-09-16 16:12

Jag sitter i samma situation nu, lyckades du lösa problemet?

• Medlem
  • 2004-09-16 22:07

Nej jag har inte testat själv
och det är åt fel håll, men det kanske hjälper
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030814092633480&query=bluetooth

1
Bevaka tråden