Hej, alla som läser det här inlägget!!
Jag är inte precis någon ny medlem; jag gick med i 99mac redan 23 augusti 2003, men har lurkat (smugit) ända fram till nu. Fick syn på uppmaningen ”Hej zodiac, det verkar som om du aldrig skrivit ett inlägg på 99mac! Vad sägs om att skapa ditt första inlägg idag bara genom att säga hej till alla 99mac:are i vår presentationsforum?”” överst på sidan och tänkte att det var lika bra att följa den.
OK; jag heter Sam "Zodiac" Kristiansson, är 53 år, bor med fru och tre ungar i äldrarna 3, 5 och 9 år i Eksta på Gotland och har en G4 Quicksilver, inköpt 2002. Har just fixat bredband via radiolänk med grannens benägna bistånd. Väntar nu på kortet (ett DWL-G520+, D-Link AirPlusXtremeG+ 54Mbps), som jag sedan får komplettera med ned en Mac-driver från OrangeWare för att få fart på uppkopplingen. Ska bli skönt, inte minst för plånboken. Kör f n med ett ISDN-modem och glömmer mellan varven att koppla ner
Mina intressen; astrologi (som jag faktiskt jobbar med) och Holosync (ett program som "tvingar" hjärnan till djupmeditation och därmed boostar ens utveckling. Jobbar lite som frilansjournalist också.
Sådär- då var det gjort -pust-! Första inlägget skrivet.