Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Länk strul - HELP

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-04 18:19

Jag samlar ihop ett större doc för utskrift - ja så jag kan bränna hela jobbet på en DC tex..

VARFÖR kan jag inte få den att byta alla bildlänkar automatikst till - bilderna i samla ihop mappen - utan de länkar som ligger till andra mappar på HDn - ja tom till andra diskar ligger kvar...

Hur gör jag för att slippa detta problem....???

Ngn???

  • Medlem
  • 2004-09-19 17:18

har du hittat nån lösning?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-19 19:12

Har slängt ut denna fråga på ett flertal ställen - nej inget svar ännu....

Inte ens om man sparar till annan HD byter den länkningen....

***

En anna ”kul” (HEMSK) sak är att om man sparar bakåt 6 till 5 - 5 till 4.... så ser alla länkar helt ok ut i nysparade 4 dokumentet.. men se de är de inte... slumpvis så finns de inte och enda - ENDA!! - säter är att skapa NYA bildblock och montera om bilderna... hur kul är dte på en skala av 10?

Japanerna kör 4an - för er som undrar om spara åter...

  • Medlem
  • Enköping
  • 2004-09-21 09:12
Ursprungligen av fjellis:

Jag samlar ihop ett större doc för utskrift - ja så jag kan bränna hela jobbet på en DC tex..

VARFÖR kan jag inte få den att byta alla bildlänkar automatikst till - bilderna i samla ihop mappen - utan de länkar som ligger till andra mappar på HDn - ja tom till andra diskar ligger kvar...

Hur gör jag för att slippa detta problem....???

Ngn???

Jag har för mig att när jag använde QC Collect (med Quark 4) länkades bilderna om.
www.gluon.com

  • Medlem
  • 2004-09-21 10:16

jag tänkte lite på det där och kom fram till att problemet måste vara marginellt. Om du samlar ihop för output och bränner på en cd är det ju bara att uppdatera första bilden när du öppnar dokumentet på en ny burk. Då ramlar resten in på samma gång efter att du har godkännt det.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-21 22:36

Problemet är inte marginellt (för mig)... allt handlar om kvalitetsoutputt till många olika ändamål.

Jag har löst det. Tack i alla fall. Ni ör så snälla o hjälpsamma.

/f

  • Medlem
  • 2004-09-21 22:38

Hur löste du det då? Och hur påverkas kvaliteten av att du byter ut länkarna första gången du öppnar dokumentet på ett nytt ställe?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-23 22:30

Varför förutsätter du ”nytt ställe” - ???

  • Medlem
  • 2004-09-23 22:43

Det spelar ingen roll om du gör det på ett nytt ställe eller på din egen burk. Första gången du uppdaterar kommer QXP att fråga om du vill uppdatera alla andra bilder som den hittade i samma mapp, dvs målmappen för ditt "Samla ihop för utskrift". Vips har dy nya länkar. Men jag håller med om att det borde ske automatiskt.
Jag bara antog att du skulle skicka jobbet nånstans, kanke Japan eftersom jag vet att du vet saker om japansk produktion.

1
Bevaka tråden