Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chat ??

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla.

Ny på detta forum, och rellativt ny i macens värld.
Fint forum, och trevligt upplägg.

Men jag har ett problem, med min surfande.
Jag försöker att komma in på en chat men jag kommer inte in. Det ger ett meddelande att Applet inte har startat.
Då jag inte kan så mycket om Java kanske någon kan hjälpa mig, Java är på i webbläsaren.
Jag har nyss börjat med OSX och har idag bara 10.1.

Må alla ha en otroligt trevlig dag!
Mvh
Charles

Har du provat med olika webläsare? Jag har fått uppfattningen att Explorer är bäst på java-applets.

Även om Java skall vara plattformsoberoende så är det i praktiken inte det. Vissa Java-appletar är skrivna så de inte fungerar på Mac.

Ibland kan det hjälpa med en annan webbläsare, ibland fungerar det inte alls. Felet kan också finnas i inställningarna för din webbläsare, du måste sätta på stödet för Java och lite sådant.

Du kan prova att köra via Virtual PC eller så kontaktar du de som gör sidan och säger att det inte fungerar. Gör man en Java-applet så kan man göra den för Mac och PC utan större problem (samma sak med webbsidor).

Om du skickar en länk till sidan du vill besöka så kanske vi andra kan kolla om det går.

/Ola

1
Bevaka tråden