Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN Messenger - inloggningsproblem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett problem med messenger som jag försöker hjälpa min dotter med (jo, det är sant - använder inte eländet själv).
Messenger Version 3.0 (samma problem även med Proteus):
Tar en hiskelig tid (flera minuter och flera försök) att kunna logga in på MSN. Testar man samtidigt med en Windowsdator går det utan problem - pang bara, så är man inne!
Problemet är inte relaterat till nätverk, internetoperatör el. dyl. för jag har testat på massor av olika ställen - samma problem, oberoende av användare och typ av konto (testat både hotmail.com och "äkta" passport). Har installerat om och slängt inställningar flera gånger.
Misstänker att problemet helt enkelt är att Mac klienten är instabil, kass eller att MSN servrarna har instabila, kassa funktioner för att hantera inloggning från Mac-klienten.
Nån som haft liknande problem????

Fungerar bra här, även om v.3 upplevs som lite seg. Kanske kan någon förse dig med en tidigare version av MSN Messenger?

Jag har inga som helst problem med MSN under proteus.

Har ni testat idag?
Både när jag testat och min dotter försökt logga in (och även hennes kompisar som har Mac) så har det nu idag (och de senaste dagarna) varit dessa problem.
Nån mer här som använder MSN måste ju haft samma problem......

Fick svar från Microsoft idag om problem med att logga in/tappad kommunikation på MSN från Mac.
"We´ve confirmed the problem you described to the Technical Support Staff and are currently evaluating it."
De erkänner alltså att det är ett problem!

Väntar på den dagen då dom även erkänner att Windows är ett problem

Nån som har lyckats få igång MSN ?
Min MSN via Proteus är helt oanvändbar. Kastar ut / loggar in mig var 30s..

Mina "pals" ser inte ens att jag är online samt får inga av mina msg utom några sporadiska.

Kom in nu utan några som helst problem

Anders

Ok kan vi reda ut ett o annat..

MSN egna klient - fungerar MSN där?
Proteus 2.0b4 (el va d nu va för beta) - där blir jag droppad ideligen..

Vilken server connectar du mot?

1
Bevaka tråden