Min 1,5Ghz 15":are har börjat låta illa från hårddisken. och "frös" lite granna, och när jag startade om så hände inget. startade om i Verbose mode, och "IOATAController device blocking bus" stod att läsa.
Så jag googlade, och hittade bara hemskheter. Började inse att min disk inte verkade ha länge kvar att leva, så jag kompletterade min backup (datorn startade tredje försöket - phew!)
Nu var jag redo att skicka datorn till apple för reparation tänkte jag. Ringer till apple, och får prata med en fruktansvärt trevlig snubbe. jag berättar allt för honom och han hajjar till på "IOATAController device blocking bus" Han ber mig stänga av datorn och jag resetar PMU:en. allt funkar galant igen! datorn startar som vanligt och allt är toppen....
tror jag.....
Jag tycker mig höra ett ljud från hårddisken som jag aldrig hört förut.. ett svårdefinerat ljud. missljud.. kort ljud, rasselskrapande, över på en sekund. ganska sällan, men precis när man "gör något" flyttar en fil, startar ett program etc. kort kort. men det låter inte bra. det låter som om nånting håller på ge upp eller helt enkelt inte är som det ska..
någon som har befunnit sig i samma situation.. apple säger att allt är bra. jag har en fräsh backup. datorn är ny. MEN, nånting därinne är inte 100.. vojne vojne.