Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

widescreen spel

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag ska snart köpa ny mac och funderar på
en 15 tums pb.
Är det många av dagens spel som stödjer widescreen?
typ Neverwinter nights, Command and conqer generals, warcraft 3 osv?
om spelet inte stödjer det hur blir det då? suddig utdragen
bild eller svarta kanter på sidorna?

Tacksam för lite svar

Martin

  • Medlem
  • 2004-09-20 07:48

Många spel, men långtifrån alla stödjer widescreen-skärmar. Om inte, så får du två svarta kanter på skärmen. Många gånger då spelet stödjer widescreen så är bilden egentligen bara utdragen, dock inte suddig, inget man stör sig på, men man kan ibland få intryck av att karaktärerna är tjockare än de borde vara

  • Oregistrerad
  • 2004-09-20 08:34

Någon borde göra ett utpräglat Mac-spel... men det kanske finns något askoolt via apple.com/macosx?

  • Medlem
  • 2004-09-23 08:24
Ursprungligen av PF:

Någon borde göra ett utpräglat Mac-spel... men det kanske finns något askoolt via apple.com/macosx?

Airburst Extreme.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-09-23 15:09
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-09-20 12:32

Medal of Honor stöder bredbild tror jag. Man skriver in upplösningen i en textfil, har jag för mig.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-20 14:35

Jag har en iMac 17" och har testat några spel. Warcraft 3 och Simcity 4 funkar i widescreen. I simmcity får man ställa in det genom att hålla in alt-knappen när man startar spelet. C&C Genreals har jag kört lite men kommer inte ihåg exakt hur det var där.
Annars får man välja en annan upplösning och få svarta kanter. I simcity kunde man få utdragen bild om man ville men då tappade man orienteringen eftersom rutorna som bygger upp marken blev rektangler istället för kvadrater.
Du kan ju alltid skicka ett mail till tillverkaren och fråga om just det spel du vill köpa stödjer widescreen.
/Johan

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-09-20 14:51

De flesta spelen stödjer Widescreen åtminstone de nyare...

alla spel baserade på q3 motorn stödjer widescreen, unreal 2004 tournament, warcraft 3, diablo 2, battlefield osv
jag tycker ovanligt många spel stödjer widescreen. Men som rayden sa, alla nyare spel stödjer det, nästan iaf

1
Bevaka tråden