Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Win 2003 Server Standard Edition och OS X 10.3.5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En dator i ett Win nätverk.
En Win 2003 Server Standard Edition. Kontot som Macen ska använda för att logga in på maskinen fungerar på alla PC maskiner men på Macen får jag ett felmeddelande om att namn och/eller lösenordet är fel.

Jag har för mig att jag läst något om detta förut här men verkar inte kunna få till sökningarna så jag hittar det.

Tacksam för snabbt hjlälp.

Senast redigerat 2004-09-24 08:49

Misstänker att Win2k3 Servern också är en domänkontrollant? Microsoft har börjat kräva att alla klienter som ansluter skall stödja SMB signing och packet encryption, och det gör tyvärr inte det kommando (mount_smbfs) vi använder. Tydligen är dessa nya saker inte "standardiserade" ännu, så det kanske dröjer innan vi får stöd för det.
Lösningen är att stänga av just dessa säkerhetskrav på servern, eller att använda någon tredje-parts programvara t.ex. ADmitMac. Läs mer i den Microsoft-artikeln:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=811497

Ursprungligen av Johan_G:

Misstänker att Win2k3 Servern också är en domänkontrollant? Microsoft har börjat kräva att alla klienter som ansluter skall stödja SMB signing och packet encryption, och det gör tyvärr inte det kommando (mount_smbfs) vi använder. Tydligen är dessa nya saker inte "standardiserade" ännu, så det kanske dröjer innan vi får stöd för det.
Lösningen är att stänga av just dessa säkerhetskrav på servern, eller att använda någon tredje-parts programvara t.ex. ADmitMac. Läs mer i den Microsoft-artikeln:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=811497

Om man inte vill stänga av denna säkerhetsfunktion för hela servern så kan man konfigurera detta bara för Mac användare genom att högerklicka på din utdelade volym, gå in i Service for Macintosh och välja Apple Unencrypted Authentication istället för Microsoft UAM. På detta sätt behåller du säkerheten för Win användare. :eek:

1
Bevaka tråden