Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto kan inte räkna.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har markerat runt 600 bilder (1.5 GB) för export till min externa hårddisk som har lite drygt 41 GB ledigt utrymme. Men iPhoto vägrar att låta mig exportera dem och ger följande felmeddelade:
"Obs!
Det finns inte tillräckligt med skivutrymme för kommandot."

Vad kan jag göra åt saken?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-24 21:21

Kan vara så att iPhoto behöver utrymmer på startdisk eller den disk iPhoto-biblioteket ligger på. Så där kanske du tillfälligt behöver mer utrymme.
Vet inte vad du skall exportera, men om du skall ha originalbilderna, kan du ju markera alla och dra dom över.
¨

• Oregistrerad
  • 2004-09-24 21:42

Det är mycket iPhoto inte kan. Ett skitprogram egentligen. För mig har det blivit total röra på hårddisken i och med att jag inte alltid tömt kameran. Då har "smarta" iPhoto läst in samma bilder flera gånger... jättebra.

• Medlem
  • 2004-09-24 21:48
Ursprungligen av PF:

Det är mycket iPhoto inte kan. Ett skitprogram egentligen. För mig har det blivit total röra på hårddisken i och med att jag inte alltid tömt kameran. Då har "smarta" iPhoto läst in samma bilder flera gånger... jättebra.

Så funkar inte mitt iPhoto... den frågar om man vill importera samma filer igen. Vilken version använder du?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-09-24 22:00

Håller inte heller med om att iPhoto är kasst.
Funkar bra för mig. Har 5.500 bilder i det.
Var en del problem i förra versionen med att den buggade vid import. Men tror det berodde på USB-problem snarare än iPhoto.

Jag gör alltid så att jag kopierar från kameraminnet till hårddisken, kopplar ur kameran, importerar mappen till iPhoto.

Men vill man ha ett annat mer avancerat program, så är iView Media Pro en hit. Macoteket säljer det. Mycket bra program. Klarar ljud, fonter och video mm förutom bilder. Klarar även PostScript-bilder mm. Kan dela upp i olika projekt osv.
¨

• Medlem
  • 2004-12-11 13:00

Någon som lyckads lösa problemet? Själv sitter jag i nästan exakt samma situation (vill exportera 662 bilder på 1,7 GB men iPhoto säger att det inte finns skivutrymme). Jag har över 5 GB ledigt på disken där programmet/systemet ligger och massor av plats på disken jag försöker expotera till. Några idéer?

/Alexander

1
Bevaka tråden