Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SEB och Safari

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag bockar för Netscape 7.0-kompabilitet i debug-menyn, så funkar det alldeles utmärkt att logga in hos SEB och gulla med mina pengar utan problem. (Vad jag har märkt, i alla fall.)

  • Medlem
  • 2004-02-25 20:47

Vad är och var finns "debug-menyn" i Safari?

Man behöver ett extra-program för att aktivera debug-menyn. Eller så går det att göra med de senare versionerna av Cocktail.

Men å andra sidan fick jag svar från SEB idag att de håller som bäst på med att testa Safari. Men kan inte lämna besked om när det skall fungera (utan att ändra identifiering).

/Brake6

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-02-25 21:33
Ursprungligen av Brake6:

Man behöver ett extra-program för att aktivera debug-menyn. Eller så går det att göra med de senare versionerna av Cocktail.

Men å andra sidan fick jag svar från SEB idag att de håller som bäst på med att testa Safari. Men kan inte lämna besked om när det skall fungera (utan att ändra identifiering).

/Brake6

Här finns programmet http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17776

Det behövs inget extraprogram!

Öppna ett terminalfönster och skriv:

defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1

Starta om Safari och du har fått debugmenyn

Mitt svar från SEB den 11 februari 2004 07.31.52 MET:
-----
Hej!

Vi har inget exakt datum då vi kan stödja Safari, men den ska bli tillgänglig inom kort.

Redan idag kan du få denna att fungera om du väljer att den ska identifiera sig som Netscape 7.

Med vänlig hälsning
SEB
-----

Nu kan man logga in på SEB utan att lura dem att man kör någon annan läsare Står dock en varningstext att alla sidor kanske inte kommer visas korrekt... men det är steg i rätt riktning iaf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-24 18:44
Ursprungligen av Anders Ödlund:

Nu kan man logga in på SEB utan att lura dem att man kör någon annan läsare Står dock en varningstext att alla sidor kanske inte kommer visas korrekt... men det är steg i rätt riktning iaf

Det är ju bra, nu kan man slänga Explorer. Jag var i kontakt med SEB när Safari kom och de svarade då att de inte tänkte stödja den förrän de testat ordentligt. Å andra sidan kom jag in på Föreningssparbanken från första Safari betan. Utan problem och inga felvisningar. Tydligen har olika banker olika syn på webläsare. Tänk hur länge Mac användare fick vänta på Handelsbanken.

Janne

SEB funkar

Prövade att logga in på SEB via Safari och det funkade direkt utan behov av några extra turer alls. Tydligen har de fixat det nu?

Ja, de åtgärdade detta för en-två veckor sedan.

Ursprungligen av ScriptFlipper:

Ja, de åtgärdade detta för en-två veckor sedan.

Det verkar vara den senaste Java-uppdateringen som gör att man slipper den
extra varningsskylten. Eller möjligen senaste säkerhetsuppdateringen. Testade på en annan maskin som inte hade dessa båda uppdateringar och då kom varningsskylten fortfarande upp. Efter att uppdateringarna gjorts kunde man logga in utan varningsskylt.

Har ni provat att logga ut!?

Ursprungligen av EricBradley:

Har ni provat att logga ut!?

Hm, det hade jag tydligen inte gjort! Det kommer inte någon "Tack för besöket - du är utloggad" när jag loggar ut utan det blir bara tomt. Dessutom får jag nu den lilla varningsskylten när jag loggar in. Jag var visst lite för snabb med att påstå att allt nu är fixat!

1
Bevaka tråden