Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shrinkwrap i Mac OS X

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-10-30 23:06

Hej... har ett problem. Vill kunna packa upp images packade med shrinkwrap från "mac os 9 tiden". Finns det något program som klarar detta i 10:an... Har testat med skivavbildning men den klarar inte detta..

• Oregistrerad
  • 2002-10-30 23:21

Funderar på om Stuffitdeluxe för X kanske kan fixa det. Hittar ingen info på deras hemsida, men man kunde ju montera i nian så...

http://www.stuffit.com/stuffit/deluxe/index.html

• Medlem
  • 2002-10-30 23:24

Nej det funkar inte med stuffit (konstigt nog)...

• Oregistrerad
  • 2002-10-30 23:25

Det skall gå att köra i shrinkwrap i Classicmiljö, men det kanske inte är det Ni vill åstadkomma.

http://www.aladdinsys.com/support/techsupport/jaguarcompatibility.html

• Medlem
  • 2002-10-30 23:31

Precis... men mitt "classic" säger "Resursuppdateringsfel" ett fel upptäcktes när systemmappen skulle uppdateras med Classic-specifika resurser...

Ovansående är en annan diskussion... Men därför ville jag kunna packa upp utan shrinkwrap

• Oregistrerad
  • 2002-10-30 23:35

Hmmm...

Ok. Som jag ser det är det kört då om du vill vara i X. Antingen boota till classic och försöka lösa det dirket där. Eller ta en annan maskin om du har som kör classic och sen ifrån den lägga över det hela...

Skall dock klura lite på det där som classicläget gör i X. Har inte mjukvaran här hemma. Skall testa när jag får chans till det.

• Medlem
  • 2002-10-30 23:39

ok... har du någon aning om vad det där "classic-strulet" beror på... vet inte riktigt vad som orsakat detta? Finns det någon enkel lösning?

• Oregistrerad
  • 2002-10-30 23:45

har du kört shrinkwrap ifrån datorn då den kört Mac Os 9? Tror, lång gissning, att det beror på att preferensfilen måste skapas direkt i nian och inte genom classicläget.

Classicläget är ju fortfarande aningen kantigt och kommer bli mycket bättre till våren! men det hjälper ju inte problemet just nu...

• Medlem
  • 2002-10-30 23:52

åh nej sorry... ska förtydliga mig lite... Får inte igång classic överhuvudtaget (förutom om jag bootar upp i 9:an)

• Oregistrerad
  • 2002-10-30 23:58

Då är mitt tips att boota upp i nian. Installera om nian. Starta shrinkwrap där i nian. Boota sen upp i X och starta shrinkwrap och välj montera innefrån programmet om det nu går igång....

Låter som om nian har råkat ut för något på vägen. Kör du 10.2 förresten?

• Medlem
  • 2002-10-31 00:06

Ok... tack för alla tips... Probelemet är att min 9.2 cd inte funkar längre... (jätteirriterande) så jag måste skaffa en ny.

Javisst, jag kör 10.2.1!

Ok, nr 1 - du måste installera om OS 9 så du kan köra ShrinkWrap i Classicläge. Vad jag förstått så kan inte Shrinken mounta sina image-filer i Classic-läge men den kan läsa imagefilerna. Och kan den läsa så kan den även konvertera!

Gå in i ShrinkWrap i Classicläge och välj att spara om från ShrinkWrap till DiscCopy-format. Det cirkulerar även ett AppleScript som gör hela jobbet. Jag har scriptet här ifall nån är intresserad.

1
Bevaka tråden