Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp iSync vill inte starta

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-26 21:08

Tja, nu behöver jag hjälp. Efter uppdatering till Panther och uppgradering av den så vill inte isync starta. Jag får meddelande "Ett oväntat fel uppstod (felkod - 10810). Ja det var verkligen oväntat.
Tacksam för hjälp.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-26 21:25

Har du prövat att bara ominstallera den eller slänga nån iSync preferens i /users/användarnamn/Library?

  • Medlem
  • 2004-09-26 21:27

Har nu provat att ominstallera och då startar den upp men stänger sig omedelbart med felmeddelande "Programmet iSync har oväntat avslutats" o så kommer om jag vill skicka felrapport....

  • Medlem
  • 2004-09-27 12:43

Även tagit bort prefs i librabry utan att det hjälpt. Så vad göra.. Behöver jag installera om hela j-a systemet igen???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-27 15:12

Hur gjorde du när du uppdaterade? Uppdaterade eller skapade en ny systemmapp?

  • Medlem
  • 2004-09-27 21:09

Sorry for the delay men jag var ute en lång sväng. Nåväl: Jag uppdaterade utan att skapa ny systemmapp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-27 23:47
Ursprungligen av DrT:

Sorry for the delay men jag var ute en lång sväng. Nåväl: Jag uppdaterade utan att skapa ny systemmapp.

Det är aldrig en bra idé, förstår inte varför Apple har den valmöjligheten. Idiotiskt av dem. Medför tyvärr alltid en massa små konstiga problem.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-09-28 02:28

Samma fel här.

Lösning:

Titta i /Bibliotek/Application Support/SyncService

Har du rätta behörigheter på den mappen och dess innehåll?

Jag slängde bort mappen (utan att tömma papperskorgen, för åtkomst av gamla filer) och installerade om iSync.

Gick ganska fort. Fungerar nu. Drog tillbaka filen BTConduitDefaults.plist till mappen 501 som ligger inuti ovanstående mapp. Såg till att BTConduitDefaults.plist hade rätt behörighet
(Ägare och behörigheter:
Du kan Läsa och skriva

Detaljer:
Ägare <mitt kortnamn>
Åtkomst Läsa och skriva
...
)
Jag har bara en användare så det kan vara annorlunda för dig.

  • Medlem
  • 2004-10-04 10:06

Tack Henil! Det gjorde susen. ISync startar fint nu ..... men när jag skall synka med min SE Z600 så startar iSync upp men sedan avbryter den synkningen utan att någon blir gjord. Har provat att ta bort och lägga till telefonen utan att det hjälpt. Suck! Vad göra nu?

1
Bevaka tråden