Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GB buggar. Hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem. Undrar om jag är ensam om det. Jag spelar in en låt och sparar den. Allt fint så långt. Men när jag senare ska öppna den igen står det "ljudfilen "X.aif" kunde inte hittas". Filen innehåller då alla spårmarkeringar, men helt utan tillhörande ljud. .aif-filerna finns inte på datorn.

Detta händer inte varje gång, men ofta. Problemet började i somras, men sedan uppdaterade jag GB och då försvann det. Nu har problemet kommit tillbaks. Samtidigt som detta problem har den inbyggda micen i min iMac G4 börjat lägga till ett bakgrundsbrus som inte var där innan.

Någon som har något tips? Jag har kollat runt, men inte fått något svar.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-09-28 15:16

Jag vet att jag också råkat ut för det någon gång men jag vet inte vad det beror på.

Det är väl inte så att ni flyttar om i mappstrukturen? GarageBand "memorerar" vart på hårddisken ljudfilerna ligger, men flyttar man på filerna så vet inte GB vart ljudfilerna är.

Nej. Man får upp ett alternativ i meddelanderutan "filen hittades inte" med sök fil. Hade jag flyttat runt något hade jag iaf letat upp det efteråt. Det verkar som att GB inte sparar .aif-filerna.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-09-30 17:29

Har hänt en gång och jag trodde det hade något att göra med att jag tog bort ett inspelat gitarravsnitt, sedan
spelade in nytt, sedan avslutade utan att spara. Men, har inte lyckats reproducera det, provade t.ex. att tvångsavsluta
GB efter att ha spelat över ett avsnitt utan att spara men den öppnar sist sparade låten okej.

Olustigt om det finns någon lurig bug som dyker upp när man minst vill ha det, tex efter att ha svettats i
ett par timmar med att få till det där solot typ..

• Medlem
  • Österåker
  • 2004-09-30 18:46

Jag har exakt samma problem, händer nästan varje gång jag spelar in gitar eller sång! Usch!

1
Bevaka tråden