Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

insufficient content for edit

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

när jag i FCP försöker lägga text på en bild så händer det inte sällan att jag möts av skylten enligt bifogad fil.
Detta oftast om jag försöker superimposa texten i senare halvan av sekvensen. Jag har hittills lyckats komma runt detta problem genom att superimposa in texten tidigt i sekvensen för att sedan manuellt dra det till det ställe jag först tänkt mig.
Det är väl ok så länge det funkar men det känns inte särskilt tillfredställande att inte ha kontroll över skeendet.

Någon som känner igen fenomenet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-30 23:22

Ja, har du 4.0 eller snarar inte den senaste uppdateringen kan vara problemet, har varigt problem med det där i tidigare versioner. Skulle nog rekomendera att uppdatera. Det sägs att 4.1 är inte äns en färdig version riktigt. Det har varit en del buggar. Tydligast är förbättringar i realtidseffekterna. Sen 4.0.2 till HD är det stor skilnad.

Men uppdatera du, det är ett gott råd.

hmm... det är FCP HD 4.5 Det trodde jag var den senaste. Jag vet inte säkert eftersom det inte är på min maskin programmet ligger, men jag hade för mig att det var senaste versionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-03 13:19
Ursprungligen av David Slättne:

hmm... det är FCP HD 4.5 Det trodde jag var den senaste. Jag vet inte säkert eftersom det inte är på min maskin programmet ligger, men jag hade för mig att det var senaste versionen.

Ja, då vet jag inte, kan vara tillfälligt, fast till 99 % är de människan som gör fel i programvaran när nåt knas händer, men 1% som i de här fallet kanske va en tillfällig bugg, du kan ju alltid flytta över alla klipp till ett nytt projekt, blir lite omständigt, men värt ett försök, funkar de så funkar de.

1
Bevaka tråden