Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tips om onlinespel

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag undrar bara om ni kan rekomendera några
bra online rpgs för mac liknande Mu och Tibia?

Tack på förhand

Martin

  • Medlem
  • 2004-09-13 13:24

Runescape av Jagex är ett schysst plattformsoberoende rpg. Viss fjortis varning dock i mentaliteten hos vissa spelare. (märks framför allt om man skapar en kvinnlig karaktär)

http://www.runescape.com/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-09-13 15:00

Det kommande world of warcraft från Blizzard är väl något att rekommendera... Shadowbane är också ganska kul...

Nu när jag pluggar dataspelsutveckling kanske det blir nåt nån dag. Jag har länge önskat mig ett gratis MMORPG på nätet. Jag vet hur jag vill att det ska se ut, men ingen annan tycks ha kommit på det eller orkat genomföra det.

Det finns en rad opensource online spel som håller på att utvecklas

* planeshift.sf.it är snart klar med den nya versionen, det är ett snyggt online rpg (i 3d).
* themanaworld.sf.net är ett spel i tidigt alfa stadium (liknar Secret of mana till supernintendo) , jag har portat och laggt upp en macosx version av spelet som nu finns på deras hemsida

PS. har du riktigt tråkigt kan du ju sitta vid något av de många telnet spelen där ute, det är oftas grattis och fungerar på alla datorer med telnet DS.

Ursprungligen av Simon Edwardsson:

Det finns en rad opensource online spel som håller på att utvecklas

* planeshift.sf.it är snart klar med den nya versionen, det är ett snyggt online rpg (i 3d).
* themanaworld.sf.net är ett spel i tidigt alfa stadium (liknar Secret of mana till supernintendo) , jag har portat och laggt upp en macosx version av spelet som nu finns på deras hemsida

PS. har du riktigt tråkigt kan du ju sitta vid något av de många telnet spelen där ute, det är oftas grattis och fungerar på alla datorer med telnet DS.

Förlåt min okunnighet men vad är Telnet?

Ursprungligen av FileX:

Förlåt min okunnighet men vad är Telnet?

Det är ett litet consolvertygsprogram, som ansluter till en värddatar vi en angiven port.
Du skulle t ex kunna telnet:a till en webbserver och be om att få html koden till en viss sida så skickar serven tillbaka det.

Du kan testa det hära:
* öppna terminalen somm ligger under pogram/verktyg.
* skriv "telnet towel.blinkenlights.nl" utan citat tecken och tryck på enter
Nu kan du se en film om startwars i ascii(text)

Hoppas du blev något klokare av det

PS. Testa att srkiv " telnet starwars.mudmagic.com 4201" också, det är ett mud rpg (snubblade på den när jag var ute och sökte)

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2004-10-04 20:51
Ursprungligen av Simon Edwardsson:

* themanaworld.sf.net är ett spel i tidigt alfa stadium (liknar Secret of mana till supernintendo) , jag har portat och laggt upp en macosx version av spelet som nu finns på deras hemsida

Får inte spelet att fungera. Får en "Unknown error" när jag ska skapa en karaktär.

"Unknown error" beror kanske på att ditt valda namn är förkort.
Eller så har serven en dålig dag

Spelet ändrars helatiden så client blir snabbt omodern, men vill du bara testa hur det ser ut i nulägget så använd:
Namn: test
Lössen: test

(mycket av grafiken kan se konstig ut då den är precis utbytt! )

1
Bevaka tråden