Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tips om onlinespel

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag undrar bara om ni kan rekomendera några
bra online rpgs för mac liknande Mu och Tibia?

Tack på förhand

Martin

  • Medlem
  • 2004-09-13 13:24

Runescape av Jagex är ett schysst plattformsoberoende rpg. Viss fjortis varning dock i mentaliteten hos vissa spelare. (märks framför allt om man skapar en kvinnlig karaktär)

http://www.runescape.com/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-09-13 15:00

Det kommande world of warcraft från Blizzard är väl något att rekommendera... Shadowbane är också ganska kul...

Nu när jag pluggar dataspelsutveckling kanske det blir nåt nån dag. Jag har länge önskat mig ett gratis MMORPG på nätet. Jag vet hur jag vill att det ska se ut, men ingen annan tycks ha kommit på det eller orkat genomföra det.

Det finns en rad opensource online spel som håller på att utvecklas

* planeshift.sf.it är snart klar med den nya versionen, det är ett snyggt online rpg (i 3d).
* themanaworld.sf.net är ett spel i tidigt alfa stadium (liknar Secret of mana till supernintendo) , jag har portat och laggt upp en macosx version av spelet som nu finns på deras hemsida

PS. har du riktigt tråkigt kan du ju sitta vid något av de många telnet spelen där ute, det är oftas grattis och fungerar på alla datorer med telnet DS.

Ursprungligen av Simon Edwardsson:

Det finns en rad opensource online spel som håller på att utvecklas

* planeshift.sf.it är snart klar med den nya versionen, det är ett snyggt online rpg (i 3d).
* themanaworld.sf.net är ett spel i tidigt alfa stadium (liknar Secret of mana till supernintendo) , jag har portat och laggt upp en macosx version av spelet som nu finns på deras hemsida