Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

router netgear eller dlink eller ...

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min D-Link stod på svalaste stället i rummet.
På en glashylla jag gjort i ordning. Så varmt har den inte haft det, har känt på den flera ggr
och det har inte varit oroväckande.
Trafon har jag dock inte känt på.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-14 13:22

D-link kommer konka snart, tror inte att jag har hört en bra sak om dom någonsin, dags att skärpa sig kanske..

Som sagt, fick min Netgear RP614 v2 igår.
Pluggade bara in alla kablage och surfade ut i cybern.

Gjorde inga inställningar alls. Behöver jag göra det? Fungerar ju ändå så att säga.

Vet att jag på min D-Link var inne på Tool och Misc och blockerade så det inte gick att pinga mot min adress.
Var gör man det i Netgear?

Ursprungligen av Pocahontas:

Som sagt, fick min Netgear RP614 v2 igår.
Pluggade bara in alla kablage och surfade ut i cybern.

Gjorde inga inställningar alls. Behöver jag göra det? Fungerar ju ändå så att säga.

Vet att jag på min D-Link var inne på Tool och Misc och blockerade så det inte gick att pinga mot min adress.
Var gör man det i Netgear?

öppna nätverksverktyg och försök kör en ping mot din egen ip-adress. jag får 100% package-loss. finns också massor av verktyg på webben för att kolla om din brandvägg är rätt 'confad'. googla på test firewall eller liknande

• Medlem
  • Växjö
  • 2004-07-14 18:47

Jag installerade precis en Netgear WGT624. Det tog 10 minuter, superenkelt. Det här inlägget skriver jag "Wireless".

Ursprungligen av elmo:

Jag installerade precis en Netgear WGT624. Det tog 10 minuter, superenkelt. Det här inlägget skriver jag "Wireless".

Varför köpte du en 624:a istället för en 614?! ser inte vinsten om du är mac:are...

• Medlem
  • Växjö
  • 2004-08-09 18:09
Ursprungligen av iJohannes:

Varför köpte du en 624:a istället för en 614?! ser inte vinsten om du är mac:are...

Jag kanske är mer än bara mac:are

...fast poängen var att det var lätt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-05 15:51

Akta dig för D-Link. Ska precis försöka få igång en DI-624+ som har gått som DOA 4 gånger! Skräp!

Bevaka tråden