Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hejsan alla macare!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-10-06 19:04

Hej på er,
Jag är en 40+ årig fyrabarns far som jobbar på fabrik. Det händer absolut inget spännande alls där. Dessutom finns inte ett endaste spår av Mac där. Får jag tid, så är jag intresserad av foto. Hade ett mörkrum ett tag. Nått annat som jag gillar är att arbeta med stensättning. Bygga i sten, dä ä kul det. Som vi säger i Värmland,

Mac då? Jo det kom sig av en slump. Jag fick ett braskande reklamblad en gång i tiden från Apple där de gjorde reklam för Macintosh Performa 5200/6200. Skithäftig reklam. Så, hösten 96, 1996 alltså. Slog vi till med en Performa 6200. Det var nog den roligaste dator jag haft. Gud vad kul det var! Speciellt med alla fräcka program som följde med.

Men säg den glädje som är varar för evigt. En burk Coca-cola ändade dess liv. Av någon för mig okänd anledning så blev det en sunk burk med Pentium 133mhz processor i efter det. Tror det var ett tryck från något barn om det här med spel som avgjorde det hela. Fast ganska snart så fanns det en sprillans ny PM 4400 stående hemma. På den vägen är det. Numer så har en vacker, vit eMac. med OS X. Någon pro anledning till att äga mac har jag inte. Kan väldigt lite eller inget alls om DP, Photoshop. Likadant på jobbet, har inget med mac att göra där heller. Men vad gör det? Kul med Mac är det i vart fall. 99mac har jag varit med i ganska länge, sedan 2002 tror jag. Väldigt trevligt.

Ha en bra dag/kväll

Sa jag vad jag hette? Anders Andersson.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-10-06 20:55
Ursprungligen av Ariel:

Någon pro anledning till att äga mac har jag inte. Kan väldigt lite eller inget alls om DP, Photoshop. Likadant på jobbet, har inget med mac att göra där heller. Men vad gör det?

Det gör ingenting alls det. Det viktigaste är ju att du trivs med din mac. Ha det bra

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-06 22:16

Ååh du får mig att minnas vår gamla 6200 vi hade hemma...det var den andra macen vi hade. En massa trevliga program och spel följde med. Tror vi köpte våran '95, och man fick bl a med Myst som jag har älskat ända sen dess. Det var tider det!

1
Bevaka tråden