Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail hämtar bara post från ett konto

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-07 07:28

Jag har 3 e-postkonton inställda i Mail och i början hämtades mailen från alla kontona, men efter ett tag så hämtar den bara port i första kontot. Uppkopplingsstatus visar att alla konton är uppkopplade och det hjälper inte att välja "hämta post" ur bara ett av de kontona som inte får sin post. Den skickar logininfo, men sen är det stopp.
Om man slänger plistfilen så hämtas alla mail (men man måste ju ställa in kontoinformationen varje gång man slängt den).
Är det någon som varit med om liknande problem, eller kan man helt ekelt inte ha mer än ett konto i Mail?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-07 07:54

Nu upptäckte jag att man måste gå in under brevlåda-menyn och välja uppkopplingsstatus. Den hade ställt sig i läge "frånkopplad" av någon anledning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-07 08:56

Jag hade samma fenomen ända tills jag upptäckte att om In-korgen är "oexpanderad" så man inte ser dom olika inkorgarna, så fungerar det. Detta var i en tidig version av Mail men det kanske är likadant nu.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-10-08 02:12

Kom på en sak nu. Du kör med pop inställningar till ditt mailkonto. Har du kollat med din leverantör om det även går att köra imap?
Det kanske är värt att kolla.

  • Medlem
  • 2004-10-21 19:58

Nu har jag testat kontot från vilket mailen inte kom in och det visade sig att det inte hämtade post när jag installerade det på andra datorer heller. Testade även att använda Entourage och fick samma fel. Hämtar post första gången och inte mer sedan. De andra e-postkontona jag har fungerar, så jag skippar helt enkelt min swipnetadress och använder de som fungerar.
/kip

1
Bevaka tråden