Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterlysning: Canon PowerShot manual i PDF-format

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej vänner!

Jag håller på med en översättning av en bok om digitalfotografering och i boken finns det begrepp som används ofta i Canons kameror (de har till och med en skiss av en anonym PowerShot) och jag behöver göra en liten ordlista för att förklara vissa engelska begrepp till svenska. Så manualen bör helst vara på svenska, så jag ser hur de översatt begreppen.

Har själv bara manualer för Nikonkameror och de använder andra begrepp än de som nämns i boken, så jag vill sammanföra dem på något sätt så att även de som använder andra modeller än Canon kan begripa ordlistan.

Så om någon har en manual för någon modell av Canon PowerShot i pdf-format, på svenska, vore jag tacksam om jag kunde få en kopia.

Det är lite småbråttom.

Tacksam för alla svar!

Maila mig på petrah AT mac.com

Vad är det för fel på denna site

Svenska????

Har för mig att det finns på Canons svenska sajt också. Orkar inte glo efter det nu.

Har letat mig blå där... hittar inget.

Det har funnits en del svenska (multispråk) manualer på denna site. Vet inte hur det är nu. Kollade som snabbast och det fanns, spanska, franska, kinesiska, etc.

Canon svenska har också haft...
Ring Canon imorgon och be dom skicka...

Tack för tipset. Jag ska göra ett försök i morgon, fast det börjar bli ont om tid och om de inte kan maila en fil så får jag strunta i det hela. Tack ändå!

Kan detta vara något
http://www.brochures.canon-europe.com/index2.php
mvh Grosse

Hmmm... den var inte dum den länken, fast jag hittade bara broschyrer med reklam. Kan ju knappt något om Canons kompaktkameramodeller, så jag gjorde några sökningar men fick mest broschyrer. Tack för länken dock, den hade jag inte sett själv!

Canon Svenska har slutat att distribuera instruktionsböcker gratis i Sverige. De gillar tydligen inte privatimporten av digitalkameror så numera tar de 300:- för svenska instruktionsböcker.

Tja, det är ju lite svettigt för att göra en ordlista för en bok. Nu har tåget gått och Nikon fick hjälpa till istället (min egen manual alltså). Den enda Canon-produkt jag har är en trasig digital videokamera.

1
Bevaka tråden