USCH... visst är den liten och säkert behändig, men... nä. Jag tycker inte den är vidare snygg (i alla fall inte på profilbilden). "Hjulet" som fäster ihop skärmen och resten är fyra gånger tjockare och har en färg som inte passar med resten av datorn (något som även gör att den blir konformat när den är ihopfälld).
Det ser mer ut som en leksak än en dator... Visserligen är processorn helt OK, men hårddisk-utrymmet var inte direkt något att jubla för och att det saknas cd/dvd-läsare (internt, alltså) är en extrem försämring, då man måste gå runt med en extern om man vill kunna läsa/skriva skivor.
Den skulle kanske passa för ett Göran Kropp-äventyr att skriva logg och så och kanske även för runtresande föreläsare på skolor för inkoppling till projektor, men knappast att ha med sig till skola/jobb samt delvis använda som hemdator... bl.a. p.g.a. HD samt skärmstorlek på 10.4".
Utseendemässigt ligger PB fortfarande före (vilket jag definitivt anser som världens snyggaste bärbara).
Sedan att den kör med Windows har egentligen inte med diskussionsämnet att göra... men personligen skulle jag inte välja den ens om den kunde köra Mac OS.