Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail kraschar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-12-20 15:13

Hej!

De två senaste utskicken av nyhetsbrev från InWarehouse får mitt Mail att krascha så fort jag ska öppna något av dem.

Kan man komma åt att radera mailen via terminalen för jag förstår inte annars hur jag ska komma tillrätta med problemet.

/ulams

• Oregistrerad
  • 2002-12-20 15:18

Har precis samma problem.

Prova detta: klicka först på ett annat mail, håll ner Äpple och klicka på det trasiga. Nu är båda markerade. Klicka "Ta bort" så att de hamnar i Papperskorgen. Gör sedan samma sak i Papperskorgen.

Prova att stänga av att bilder skall visas i HTML-formaterade meddelanden. (Mail : Preferences : Viewing - kryssa ur "Display images ...")

//Mikael

• Medlem
  • Lund
  • 2002-12-20 17:50

10.2.3 ska ju innebära förbättringar i Mail. Kanske det hjälper?

• Medlem
  • 2002-12-20 17:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
10.2.3 ska ju innebära förbättringar i Mail. Kanske det hjälper?

Ja, 10.2.3 kanske kommer att göra Mac OS X ytterligare ett snäpp bättre för oss entusiaster som envisas med att plåga oss med de senaste och häftigaste operativsystemen. Dessutom betalar vi dyra pengar för detta "nöje".

Tack Mattias A för ditt tips. Det hjälpte mig i alla fall att bli av med de mail som inte gick att öppna. Ska man köra Microsoft Entourage eller Eudora? Jag accepterar inte att Apple distribuerar verktyg som inte fungerar i verkligheten.

/ulams

Citat:

quote:Tack Mattias A för ditt tips. Det hjälpte mig i alla fall att bli av med de mail som inte gick att öppna. Ska man köra Microsoft Entourage eller Eudora? Jag accepterar inte att Apple distribuerar verktyg som inte fungerar i verkligheten.

Varsågod. Trasiga mail får man oavsett vilket program man använder, så välj det du trivs bäst med. Jag kör Entourage, kostar dock pengar. Eudora och Mail är ju gratis.

• Medlem
  • 2002-12-21 12:30
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias A:

Citat:

quote:Tack Mattias A för ditt tips. Det hjälpte mig i alla fall att bli av med de mail som inte gick att öppna. Ska man köra Microsoft Entourage eller Eudora? Jag accepterar inte att Apple distribuerar verktyg som inte fungerar i verkligheten.

Varsågod. Trasiga mail får man oavsett vilket program man använder, så välj det du trivs bäst med. Jag kör Entourage, kostar dock pengar. Eudora och Mail är ju gratis.

Mattias det är dock väldigt ovanligt att det uppstår den typen av problem med mail. Samma nyhetsmail från InWarehouse hade jag fått till jobbet på en PC med Outlook Express utan att det hände något.

Entourage har jag kört på min G4 733 MHz med Jaguar och råkade ut för problem så när det gäller mail känns det väldigt osäkert att köra Mac OS X.

/ulams

1
Bevaka tråden