Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket Kingston-minne till iBook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 19:25

Var inne på Mycom och browsade lite, men jag behöver hjälp. Vill inte spendera pengar i onödan, så jag undrar om nån vet var nånstans man kan köpa de billigaste Kingstonminnena (512Mb) till en iBook G4 14"? Det märket verkar vara bra, så frågan gäller Kingston specifikt.

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-11 21:34
Ursprungligen av petsematary:

Var inne på Mycom och browsade lite, men jag behöver hjälp. Vill inte spendera pengar i onödan, så jag undrar om nån vet var nånstans man kan köpa de billigaste Kingstonminnena (512Mb) till en iBook G4 14"? Det märket verkar vara bra, så frågan gäller Kingston specifikt.

http://www.mycom.se/produkt/kingston__512mb_ddr_pc2100_266mhz_cl2_5_22579.html borde väl fungera. Men jag är inte säker.

Jag har ett Kingston(512 MB PC2100 266 MHz)minne i min iBook G4 och kan inte rekommendera det. Datorn är stabil när man kör program som Safari, Mail, iTunes, Photoshop, Dreamweaver mm, men när jag kör tyngre saker som t.ex Quake 3 brukar det krasha efter 10 minuter.

Nästa gång tänker jag satsa på ett snabbare minne. Jag brukar i vanliga fall köpa ett steg över vad jag behöver, dvs PC2700 (333 MHz) eller PC3200 (400 MHz).

• Oregistrerad
  • 2004-10-11 23:05

Men tror du att dina problem beror på minnesmärket? Eller att du har "rätt" hastighet på det?

Ursprungligen av sniper:

Jag har ett Kingston(512 MB PC2100 266 MHz)minne i min iBook G4 och kan inte rekommendera det. Datorn är stabil när man kör program som Safari, Mail, iTunes, Photoshop, Dreamweaver mm, men när jag kör tyngre saker som t.ex Quake 3 brukar det krasha efter 10 minuter.

Nästa gång tänker jag satsa på ett snabbare minne. Jag brukar i vanliga fall köpa ett steg över vad jag behöver, dvs PC2700 (333 MHz) eller PC3200 (400 MHz).

1
Bevaka tråden